خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با ایلنا:

لایحه بودجه ۹۴ کمترین وابستگی به نفت را دارد / استان‌ها٬ یارانه پردرآمدها را حذف کنند اعتبار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۹۱

مسئولیت حذف اقشار پردرآمد از یارانه نقدی به استانها واگذار شده است. درواقع هر چقدر استان‌ها بتوانند از یارانه نقدی حذف کنند اعتبارات آزاد شده به استان های مربوطه تخصیص پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دومین لایحه بودجه دولت یازدهم یکی از بهترین لوایح بودجه تاکنون بوده است، گفت: این لایحه کمترین وابستگی را به نفت دارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ افزود: با توجه به اینکه از برنامه سوم توسعه به بعد همیشه اصل کاهش وابستگی بودجه عمومی دولت به نفت در دستور کار قرار داشته است، اکنون فرصت آن است که وابستگی به نفت کاهش یابد و تکیه بر درآمدهای پایدار صورت بگیرد که خوشبختانه در این زمینه به خوبی عمل شده است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در تدوین لایحه بودجه ۹۴ درخواست‌هایی از دولت داشتند که خوشبختانه در بودجه درنظر گرفته شده است، گفت: یکی از موارد موردنظر نمایندگان کاهش وابستگی به نفت، کاهش هزینه‌های جاری، افزایش هزینه‌های عمرانی و در کل نگاه مثبت به بخش اشتغال و مسکن بوده است که خوشبختانه در لایحه بودجه ۹۴ به آن توجه خاصی صورت گرفته است.

وی یکی دیگر از درخواست های نمایندگان را هزینه کرد هدفمند بودجه عنوان کرد و گفت: این مورد نیز در لایحه به خوبی مدنظر قرار گرفته است. تا اینجای بررسی لایحه بودجه٬ وضعیت مثبت بوده است و نمایندگان نیز نظر مساعدی نسبت به بودجه داشتند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد: از آنجایی که در بحثهدفمندی یارانه‌ها هدررفت منابع وجود دارد٬ امروز نماینده دولت به نمایندگان مجلس اعلام کرد که مسئولیت حذف اقشار پردرآمد از یارانه نقدی به استان‌ها واگذار شده است. درواقع هر چقدر استان‌ها بتوانند از یارانه نقدی حذف کنند٬ اعتبارات آزاد شده به استان‌های مربوطه تخصیص پیدا خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز