خبرگزاری کار ایران

شمخانی در وزیر امور خارجه عراق:

افکار عمومی می‌توانند فاصله ادعا تا مقابله واقعی با تروریسم را درک کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۳۳

حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به بهانه مبارزه با تروریسم و ابهامات زیادی که درخصوص نیت واقعی آنان وجود دارد نه تنها امنیت ساز نخواهد بود بلکه همان‌گونه که مشاهده می‌شود روند برقراری امنیت را پیچیده‌تر خواهد ساخت.

در دیدار ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار که بعدازظهر روز یکشنبه انجام شد، تروریسم را اصلی‌ترین تهدید صلح و امنیت جهانی عنوان و اظهار کرد: امروز افکار عمومی جهان با ارزیابی اقدامات و اظهارات کشورهای مختلف به خوبی می‌توانند فاصله ادعا تا مقابله واقعی با تروریسم را درک کنند.

شمخانی با اشاره به تجربه مردم عراق در مقابله با تروریسم و کافی بودن ظرفیت‌های منطقه‌ای برای استقرار صلح و ثبات پایدار افزود: حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به بهانه مبارزه با تروریسم و ابهامات زیادی که درخصوص نیت واقعی آنان وجود دارد نه تنها امنیت ساز نخواهد بود بلکه همان‌گونه که مشاهده می‌شود روند برقراری امنیت را پیچیده‌تر خواهد ساخت.

وی با ابراز خرسندی درخصوص توسعه انسجام سیاسی و امنیتی در کشور عراق، مرجعیت آگاه و پیش‌رو، رهبران هوشمند و مردم صبور و مقاوم را ظرفیت‌های ارزنده امنیت ساز در این کشور عنوان کرد و افزود: ملت عراق با پشتیبانی دوستان واقعی خود و در سایه وحدت و یکپارچگی توانست ضمن شکست تروریسم وابسته حماسه ماندگاری را در تاریخ خود به ثبت برساند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به عزیمت میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به سمت کشور عراق برای حضور در مراسم زیارت اربعین حسینی، این اجتماع بی نظیر را که نمادی از عظمت اسلام و اهل بیت پیامبر(ص) می‌باشد را فرصتی استثنایی برای مردم و دولت عراق عنوان کرد و اظهار کرد: امروز کشور عراق میعادگاه میلیون‌ها مسلمان عاشقی است که با سر دادن ندای وحدت، حق جویی، مظلومیت و جان‌فشانی در راه ارزش‌های انسانی، بدون توجه به تهدیدات تروریسم، چهره رحمانی دین مبین اسلام را در معرض نگاه جهانیان قرار داده‌اند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تسریع در امضای یادداشت تفاهم همکاری مرزی میان دو کشور که در دولت قبلی عراق نهایی شده بود، افزود: امضای این سند که به دلیل تحولات سیاسی و امنیتی در عراق به تعویق افتاده است نقش موثری در شکوفایی اقتصادی در مناطق مرزی دو کشور و توسعه مناسبات تجاری مرزی میان ایران و عراق دارد.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با اشاره به پیوندهای ناگسستنی دو ملت، حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از کشور عراق در حساس‌ترین مقطع تاریخی این کشور را فراموش‌نشدنی و بی مانند عنوان و اظهار کرد: نقش تعیین کننده ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی این کشور را به لنگر ثبات در منطقه پرآشوب خاورمیانه مبدل نموده است.

وی ارتقاء مستمر همکاری‌های همه جانبه میان دو کشور را اجتناب ناپذیر و اقدامی در مسیر تامین منافع مشترک و شکل‌گیری امنیت پایدار در منطقه عنوان و اظهار کرد: ایران به عنوان شریک راهبردی عراق، جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی و برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی عراق دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز