خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

هر چیزی که از اعتدال خارج شد به فساد تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۱۳

در برخی پرونده ها عده ای می گویند ما اعتماد کردیم اما در نظام تعریف شده امیرالمومنین اعتماد جای کنترل و کنترل جای اعتماد را نمی گیرد تداوم اعتماد مردم به طورجد در گرو عمل مسوولان در حوزه های مختلف است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: هر چیزی که از اعتدال خارج شد به فساد تبدیل می‌شود ما نباید اجازه دهیم فساد در جایی از کشور لانه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در همایش ملی مبارزه با فساد، با تشکر از برگزاری این همایش گفت: نشست ما باید یک نشست اجرایی و عملی باشد و سخنان ما نباید در بحثتئوری خلاصه شود و باید از بحثعمل سخن به میان بیاید و این پرسش مطرح شود که در خصوص مبارزه با فساد چه کرده‌ایم و باید چه کنیم.

وی افزود: در خصوص پرونده سه هزار میلیاردی حرف زیاد است اما فارق از آن باید گفت ما باید ببنیم که مشکل از کجا نشات می‌گیرد که باید شاهد چنین مبالغ هنگفتی باشیم و چرا باید کاری کنیم که هر چند وقت یک بار این چنین اخباری در سطح جامعه و افکار عمومی منتشر شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه من سراغ ندارم پرونده فسادی تشکیل شده باشد که نظام اداری دستی نداشته باشد، اظهار داشت: امروز همکاری قوا زمینه خوبی است برای شکل دادن نظام اداری تا از سلامت برخوردار شود. بی‌قانونی کردن در هر جریانی باید محکوم شناخته شود. هر چیزی که از اعتدال خارج شد به فساد تبدیل می‌شود ما نباید اجازه دهیم فساد در جایی از کشور لانه کند.

رئیسی با بیان اینکه در برخی پرونده ها عده‌ای می‌گویند ما اعتماد کردیم اما در نظام تعریف شده امیرالمومنین اعتماد جای کنترل و کنترل جای اعتماد را نمی‌گیرد، یادآور شد: تداوم اعتماد مردم به طور جد در گرو عمل مسئولان در حوزه‌های مختلف است البته من نمی‌گویم مشکل قانونی وجود ندارد اما عزم مدیران در حوزه‌های مختلف بر نظارت و رسیدگی سریع و دقیق است.

وی ادامه داد: ما در هر حوزه‌ای مثل مرز جغرافیایی دارای مرزهایی هستیم که مرزبان‌های این حوزه‌ها باید از هرگونه تهاجم و فسادی در مرزهای خود محافظت کنند و این مرزبانان باید با هوشیاری و حساسیت نسبت به هر گونه تخلفی، برخورد به موقع داشته باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه سلامت اداری حق مردم است، خاطرنشان کرد: یقین دارم که اراده مبارزه با فساد در سه قوه وجود دارد و امیدوارم در سایه این همکاری آنچه از این همایش بر می آید عمل باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز