خبرگزاری کار ایران

روسیه برای مذاکره آتش‌بس اوکراین اعلام آمادگی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۳۳

مشاور ارشد سیاست خارجی کرملین از آمادگی مقام‌های این کشور برای برگزاری دور جدیدی از دیدار‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در شرق اوکراین و پایان دادن به بحران در این منطقه خبر داد.

یکی از مقام‌های ارشد روسیه امروز - دوشنبه - اعلام کرد که این کشور برای برگزاری دیدارهای توافق آتش‌بس در شرق اوکراین در روزهای آینده آماده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یوری اوشاکف» مشاور ارشد سیاست خارجی کرملین از آمادگی مقام‌های این کشور برای برگزاری دور جدیدی از دیدار‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در شرق اوکراین و پایان دادن به بحران در این منطقه خبر داد.

در همین راستا، اوشاکف گفت: «روسیه آماده است تا هر اقدامی را برای برگزاری دیدار میان رهبران جدایی‌طلبان در شرق اوکراین و مقام‌های کی‌یف انجام دهد.»

«پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین ساعاتی قبل از گروه‌های مذاکره‌کننده درباره بحران این کشور خواست تا تلاش کنند قبل از روز سه‌شنبه آتش‌بس فوری در شرق و جنوب شرقی این کشور برقرار شود.

«هایدی تاگلیاوینی» نماینده ویژه سازمان همکاری و امنیت در اروپا در دیدار خود با پوروشنکو در روز یکشنبه گذشته تصریح کرد که قرارداد آتش‌بس به‌دست آمده در تاریخ پنجم سپتامبر گذشته و همین‌طور ۱۹‌‌‌ همان ماه، می‌تواند برای انعقاد آتش‌بس جامع بسیار مفید واقع شود.

درگیری‌ها میان نیروهای نظامی کی‌یف و جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین از ماه آوریل گذشته در پی اقدام نظامی ارتش اوکراین در مناطق شرقی و جنوب شرقی این کشور آغاز شد و تاکنون به‌رغم اعلام آتش‌بس، ده‌ها نیروی نظامی و غیرنظامی در درگیری‌های ارتش اوکراین و شبه‌نظامیان هوادار روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز