خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

حمله اسرائیل به دمشق در راستای تقویت روحیه تروریست‌ها صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۹۸

حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه، ارتباط مستقیمی با ناکامی‌های اخیر این رژیم در صحنه سیاسی، جنگ اخیر غزه و تروریست‌های تکفیری دارد.

«سید امیر موسوی» رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین‌الملل حمله اخیر رژیم صهیونیستی به «دمشق» و «الدیماس» را حرکتی در راستای تقویت روحیه تروریست‌ها ارزیابی کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد: حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه، ارتباط مستقیمی با ناکامی‌های اخیر این رژیم در صحنه سیاسی، جنگ اخیر غزه و تروریست‌های تکفیری دارد.

وی با اشاره به ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در جنگ ۵۱ روزه غزه و چالش‌های پیش روی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم گفت: نتانیاهو در حال حاضر تحت فشار زیادی است و برای کاهش این فشار دست به عملیات روانی ضد مقامت اسلامی و حزب‌الله می‌زند. اسرائیل با حملات تحریک‌آمیز، سعی در زیر سوال بردن حزب‌الله و مقاومت دارد واین‌گونه وانمود می‌کند که تبلیغات مقاومت درباره موشک‌های قدرتمند، دروغ است و این گروه توانایی ایستادن در برابر این رژیم را ندارد. همچنین شکست پروژه گنبد آهنین(سپر دفاع موشکی) در جنگ غزه و اصابت موشک‌های مقاومت به شهرهای سرزمین‌های اشغالی، باعثفشار بیشتر بر نتانیاهو شد.

موسوی با اشاره به نقش اسرائیل در حمایت از گروه‌های تروریستی، بیان کرد: تروریست‌های «جبهه النصره» متحمل شکست‌های زیادی در مناطق استراتژیک «دیرالزور»، «القلمون» و «قنیطره» شده است. قنیطره به دلیل نزدیکی به بلندی‌های جولان از اهمیت بالایی برخوردار است و ارتش سوریه نباید به این مناطق دست یابد. هدف اصلی این حملات و نابودی بخشی از تسلیحات سوریه در الدیماس را می‌توان در جهت تقویت روحیه تروریست‌ها، به ویژه جبهه النصره دانست.

وی افزود: این حمله می‌تواند در راستای برنامه‌های انتخاباتی نتانیاهو باشد، اما به احتمال زیاد برای وی نجات‌دهنده نخواهد بود. نتانیاهو در تلاش است تا آبروی از دست رفته خود در سرزمین‌های اشغالی را بازیابی کند اما موفق نخواهد.

موسوی در پایان با اشاره به تصمیم اخیر کنگره آمریکا درباره گسترش همکاری نظامی ایالات متحده اسرائیل، اضافه کرد: این تصمیم می تواند موجب دلگرمی و تقویت روحیه نتانیاهو شده باشد تا دست به این حمله بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز