خبرگزاری کار ایران

ابراهیم الجعفری:

مانعی برای بمباران مواضع داعش توسط ایران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۹۷

طبیعی است که عراق از ایران برای مقابله با داعش کمک بگیرد زیرا عراق بیش از هزار کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد و در عین حال ایران نسبت به تروریسمی که به مرز‌هایش رسیده نگران است.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که مانعی برای بمباران مواضع گروه تروریستی داعش توسط جنگنده‌های ایرانی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الریاض، الجعفری گفت که تا زمانی که ایران به شرایطی که بغداد به شورای امنیت اعلام کرده است، پایبند باشد هیچ مانعی برای بمباران مواضع داعش در عراق وجود ندارد.

وی افزود: که عراق در نامه‌ای به شورای امنیت خواستار آن شده که کشورهایی که در حملات هوایی به مواضع داعش در عراق شرکت می‌کنند، فقط مواضع این گروه را بمباران کرده و از بمباران مناطق مسکونی خودداری کرده و با نیروهای عراقی نیز هماهنگ باشند.

وزیر خارجه عراق گفت: طبیعی است که عراق از ایران برای مقابله با داعش کمک بگیرد زیرا عراق بیش از هزار کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد و در عین حال ایران نسبت به تروریسمی که به مرز‌هایش رسیده نگران است.

الجعفری بر حضور و حمایت زودهنگام ایران از عراق برای رویارویی با داعش تاکید کرد: ولی در عین حال تصریح کرد که این حضور به معنای تحمیل اراده سیاسی یا جایگزینی نیروهای عراقی نیست.

وی با استقبال از حضور مشاوران نظامی ایرانی یا حمایت انسانی از عراق گفت که ایران هیچ تمایزی میان مناطق مختلف در عراق قائل نشده و هنگامی که داعش منطقه «مخمور» را تهدید کرد و به دروازه‌های اربیل رسید، امکانات و مشاوره‌های خود را به این منطقه ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز