خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران خبر داد:

اراده مبارزه با فساد در دستگاه قضایی جدی‌تر از گذشته است / آخرین اخبار درباره فساد سه هزار و ۱۲ هزار میلیاردی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۴۸

یکی از مواردی که باید در دستور کار جدی سه قوه قرار گیرد خشکاندن بسترهای تولید جرم در دستگاه‌هایی است که پول در اختیار دارند. اگر روزی اعلام کنیم که چه تعداد فساد کشف شده قطعا مردم امیدوار نمی‌شوند مردم ما زمانی امیدوار خواهند شد که منابع تولید جرم از جمله بسترهای بانکی جلوی‌شان گرفته شود.

دادستان تهران اطلاعات جدیدی را در خصوص پرونده فساد ۱۲ هزار میلیاردی و سه هزار میلیاردی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود جعفری دولت آبادی در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مفتخریم که پرونده‌های بسیار مهمی در تهران در چند سال حضور من مورد بررسی قرار گرفته که پرونده سه هزار میلیاردی نمونه‌ای بارز از این پرونده‌ها بود.

وی با اشاره به پرونده مربوط به نفت گفت: بازپرس برای این پرونده بیش از هزار صفحه قرار تهیه کرده که به زودی پس از اظهار نظر ما به دادگاه می‌رود.

دادستان تهران با بیان اینکه حدود ۱۱۰ محکوم اقتصادی با مبالغ بالا در زندان‌ها در حال تحمل محکومیت‌شان هستند، اظهار داشت: پرونده‌های مهمی هم در دادستانی وجود دارد که به لحاظ محرمانه بودن نمی‌توانم جزییات آنها را اعلام کنم.

دولت‌آبادی با تاکید بر اینکه اراده جدی برای مبارزه با فساد وجود دارد، تصریح کرد: همه این اقدامات به قوه قضاییه ختم نمی‌شود شاید در مواردی این نکته مغفول مانده است. بخشی از مبارزه با فساد به ویژه در بحثپیشگیری مربوط به دستگاه‌های اجرایی است. متاسفانه هر از چندگاهی پرونده‌های بانکی تحت قالب فساد بروز می‌کند صحبت من این است که چرا بانک‌ها اجازه می‌دهند چک‌های بانکی با ضمانت‌های موهوم صادر شود و چرا اعلام شده که هفت هزار موسسه پولی هستند اما تنها تعداد محدودی از آنها مجوز دارند.

وی افزود: یکی از مواردی که باید در دستور کار جدی سه قوه قرار گیرد خشکاندن بسترهای تولید جرم در دستگاه‌هایی است که پول در اختیار دارند. اگر روزی اعلام کنیم که چه تعداد فساد کشف شده قطعا مردم امیدوار نمی‌شوند مردم ما زمانی امیدوار خواهند شد که منابع تولید جرم از جمله بسترهای بانکی جلوی‌شان گرفته شود.

دادستان تهران با طرح این سوال که چرا در تولید پرونده‌های فساد قوه قضاییه باید پاسخگوی اقدام دیگران باشند؟ بیان کرد: در دستگاه قضایی اراده جدی‌تری از گذشته وجود دارد. مفسدان اقتصادی بدانند قوه قضاییه بدون تبعیض به میدان خواهد آمد. از دولت نیز در خصوص پیشگیری در قوه مقننه در خصوص اصلاح برخی قوانین می‌خواهیم که اجازه ندهند که مردم چنین اخبار بدی را بشنوند.

دولت آبادی با اشاره به پرونده ۱۲ هزار میلیاردی نیز ابراز داشت: این پرونده دو بخش دارد که بخشی از آن در کرمان و بخش دیگر در تهران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. اخیرا بانکی که ذی‌نفع بوده درخواست کرده که این پرونده در تهران تجمیع شود و این در حال بررسی است و باید مراجع عالی قضایی در این مورد نظر بدهند که این زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه در خصوص این پرونده در کرمان یک متهم بازداشت شده است، عنوان کرد: این پرونده در تهران تحت رسیدگی دادسرای اقتصادی تهران است و اگر بحثتجمیع پرونده مورد موافقت قرار گیرد احتمال دارد که توامان به آن رسیدگی شود.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه پرونده‌های زیادی علیه بانک طرف پرونده مطرح شده، اذعان داشت: این نشاندهنده حجم بالای پرونده است. تا جایی که ما اطلاع داریم چند بانک در مجموع این پرونده دخیل هستند.

دولت‌آبادی در خصوص صدور کیفرخواست پرونده فساد نفتی گفت: بازپرس در این پرونده قرار صادر کرده و چون این قرار هزار صفحه است خواندن آن زمان می‌برد.

وی با اشاره به پرونده سه هزار میلیاردی گفت: در این پرونده ۶۵ کیفرخواست مجزا صادر شده و به جز کسانی که به اعدام محکوم شده‌‌اند، بیش از ۲۰ متهم در زندان به سر می‌برند علاوه بر این اموال زیادی از متهمان مصادره شده که با نهایی شدن پرونده آنها را اعلام خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز