خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

رهبری از عملکرد دستگاه‌ها در مبارزه با فساد راضی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۶۱

در یکسال اخیر که در ستاد مبارزه با مفاسد حضور دارم مطالبی در جلسات نقل می‌شود که برای کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیتی دارد نگران‌کننده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: احساس من این است که رهبری از عملکرد دستگاه‌ها در مبارزه با فساد راضی نیستند شاید دلیل اصلی آمار و ارقام و گزارش‌های مربوطه به حجم مفاسد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که صبح امروز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور گفت: مطالب رئیس جمهور بسیار مهم و هشداردهنده بود. پیدا بود که دغدغه‌های جدی در مورد فساد اداری و اقتصادی وجود دارد. گزارش‌هایی در مورد این مسئله در سطوح عالی نظام می‌رسد که تکان‌دهنده است.

وی ادامه داد: در یکسال اخیر که در ستاد مبارزه با مفاسد حضور دارم مطالبی در جلسات نقل می‌شود که برای کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیتی دارد نگران‌کننده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از بین بردن فساد از ابتدای انقلاب یکی از اهداف بزرگ بوده که رهبری نیز بارها به آن اشاره کرده‌اند، اظهار داشت: نهایتا در سال ۸۰، پیام هشت ماده‌ای ایشان به سه قوه صادر شد در این ۱۳ سال لازم بود که بررسی کنیم و ببینم در اجرای این فرمان به کجا رسیده‌ایم آیا از روز صدور پیام رهبری وضع بهتر شده یا بدتر.

جهانگیری با اشاره به اینکه دغدغه‌ها نشان می‌دهد که وضعیت فساد بدتر شده است، یادآور شد: احساس من این است که رهبری از عملکرد دستگاه‌ها در مبارزه با فساد راضی نیستند شاید دلیل اصلی آمار و ارقام و گزارش‌های مربوطه به حجم مفاسد است.

وی افزود: یک روز وقتی می‌گفتند فساد صد میلیاردی رخ داده یک عده شب نمی‌توانستند بخوابند ولی امروز وقتی ارقام برخی پرونده‌ها اعلام می شود پیدا است که یک جای کار اشکال دارد و مشخص است که ما با تمام وجود به این مسئله ورود نکرده‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نامه خود به رهبر معظم انقلاب یادآور شد: در این نامه من با اشاره به این همایش اشاره کردم که خوب است در ابتدای این همایش پیامی از شما داشته باشیم و یا در انتهای آن خدمت شما برسیم اما در حاشیه نامه بنده رهبر معظم انقلاب چند نامه را مرقوم کردند که روز گذشته دفتر ایشان برای من آن را ارسال کرد و قابل تامل است.

جهانگیری گفت: متن جملات رهبری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم لکن این سمینار و امثال آن بنا است چه معجزه‌ای بکند. مگر وضعیت برای شما مسئولین سه قوه روشن نیست با توجه به شرایط مناسب و امید بخش و روشنی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان وجود دارد چرا اقدام قاطع و اساسی نمی‌شود که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن تصمیمات قاطع، عملی و بدون هر گونه ملاحظه‌ای را بگیرند و اجرا کنند.

موفق باشید

جهانگیری بیان کرد: امروز بعد از ۱۳ از پیام ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری نظر ایشان اینچنین است فکر می‌کنم باید با عزم جدی سه قوه باید وارد کار شویم و نتیجه بگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز