خبرگزاری کار ایران

جلیلی در مراسم روز دانشجو:

دشمن به دنبال زیر سوال بردن اصل مبارزه و مقاومت است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۴۰

آنچه که در حال حاضر مهم است منطقه دشمنان فقط زور نیست و تنها به آن اکتفا نمی کنند آنچه به این مساله پیچیده می دهد این که تزویر در کنار زور قرار می دهند تا بتوانند متامع استعماری خود را دنبال کرده و زور خود را توجیه کنند. و لازمه این رویه انکار حقیقت است.

دبیر سابق شوارای عالی امنیت ملی تاکید کرد: دشمن می‌داند در صحنه مبارزه نتوانسته بر ملت ما پیروز شود و هر آنچه که داشته بسیج کرده لذا برای پیروزی در مقابل ما به دنبال زیر سوال بردن اصل مبارزه و مقاومت است و می‌خواهد ما را از اصل مبارزه منحرف کند و این رسالت دانشگاه است که در مقابل آن ایستادگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید جلیلی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت بسیحج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، با ابراز اینکه خدا را شکر می‌کنم که در روز ۱۶ آذر روزی که ۶۱ سال فریاد آزادی‌خواهی ملت ایران را یادآور است در دانشگاه تهران حضور یافته‌ام، گفت: تاریخ گواهی می‌دهد همیشه در برابر جوامع ملت‌ها و حقوق و منافع، آرمان‌ها، ارزش‌ها و آزادی جوامع افرادی بودند که آزادی را برنمی‌تافتند و در برابر حقوق و منافع ملت‌ها ایستاده و منطقی ثابت و تکرار داشتند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: اما اینکه چرا این افراد و جوامع چنین تقابلی داشته‌اند دلیل خود را داشتن زور زیاد عنوان کرده‌اند و البته این منطق فقط مربوط به تاریخ باستان نیست امروز نیز چنین شیوه‌هایی حاکم است بسیاری از ظلم‌های امروز بر همین مبناست و به طوری که در دنیا کنونی حق وتو مبنای عدالت نیست بلکه مبنایش تنها زور است. اگر دلیل اینکه کسانی که در معاهده ان. پی. تی امتیاز دارند که سلاح هسته‌ای داشته باشند و دیگران نداشته باشند را جویا شویم تنها پاسخی که دریافت می‌کنیم این است که قدرت و ثروت داریم و این مبنای مناسباتی است که آنها شکل می‌دهند.

وی با بیان اینکه آنچه که در حال حاضر مهم است منطقه‌ فقط زور نیست و تنها به آن اکتفا نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: آنچه به این مساله پیچیده می‌افزاید است که تزویر در کنار زور قرار می‌دهند تا بتوانند متامع استعماری خود را دنبال کرده و زور خود را توجیه کنند و لازمه این رویه انکار حقیقت است. انکار حقیقت آسان نیست. تزویر نیز باید شکل بگیرد. برای فرار حقیقت باید منطقه‌ای را درست کنند لذا اینکه در برخی از دروس دانشگاهی تعابیری مانند اینکه حقیقت دست‌نیافتنی است وجود دارد به این دلیل است که می‌خواهند آزادی را به بهانه دست نیافتنی بودن حقیقت مخفی کنند.

عضو شورای سیاست راهبردی سیاست خارجی تاکید کرد: آنچه که در چند قرن اخیر دنبال کرده‌اند این است که حقیقت مبنا نیست و آنچه را که نفعشان است به اسم حقیقت توجیه می‌کنند. اگر می‌بینند کسانی در برابر حقیقت و حقوق و ارزش منافع ملت‌ها می‌ایستند منطق‌شان این است که از زور و تزویر استفاده کنند.

جلیلی با بیان اینکه تمام تلاش استکبار این است که مقابل ملت‌ها بایستند و ملت‌ها را در مقابل خود تسلیم‌پذیر داشته باشند، ابراز داشت: این روش رویکردی است که بسیاری از کشورها آن را پذیرفته‌اند اما در مقابل آن رویکرد دیگری نیز وجود دارد و آن همان است که شانزده آذر سال ۳۲ دانشگاه تهران را شکل داد. به طوری که وقتی استکبار وارد دانشگاه می‌شود مقاومتی می‌بیند که آن را به مبارزه می‌طلبد اما دانشجویان در مقابلش می‌ایستند و مقاومت می‌کنند این همان نگاه در مقابل تسلیم است و حرکتی است که تداوم پیدا می‌کند و همان دعوتی است که خدا و پیغمبر در آن هویدا می‌شود و حیات جدیدی را بوجود می‌آورند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آنچه که در شانزده آذر ۳۲ رخ داد همان است که در ۱۳ آبان سال ۵۸ و دفاع مقدس نیز رخ داد، عنوان کرد: تجربه ۳۵ سال گذشته نشان می‌دهد که اگر باور بود که در صحنه نبرد با دشمن این حق است که پیروز می‌شود امروز تجربه نیز به این باور اضافه شده است به طوری که هرجا صحنه نبرد بوده است آنکه پیروز شده ملت ایران بوده ملت ما اراده خودش را به طرفت مقابل تحمیل کرده است ملت ما فقط پیروز نمی‌شود بلکه پیروزی‌اش همراه با پیشرفت است و تکثیر نیز می‌شود.

جلیلی تاکید کرد: در عرصه هسته‌ای هم می‌گویند ما تحریم کرده‌ایم اما ایران در همان راستای شانزده آذر امثال احمدی روشن‌ها را به آنها تحمیل کرده است. اگر توانستیم در انقلاب و دفاع مقدس پیروز شویم در عرصه اقتصادی نیز می‌توانیم همین پیروزی‌ها را به دست آوریم و لازمه آن حضور دانشگاه است و دانشگاه می‌تواند با بکارگیری تمامی استعدادها خواست خود را در عرصه اقتصادی به دشمن تحمیل کند. اگر در ۳۵ سال گذشته پیروزی بزرگ بدست آوردیم این دشمن بوده که مغلوب اراده مردم شده است.

عضو شورای سیاست راهبردی سیاست خارجی اضافه کرد: دشمن می‌داند در صحنه مبارزه نتوانسته بر ملت ما پیروز شود و هر آنچه که داشته بسیج کرده لذا برای پیروزی در مقابل ما به دنبال زیر سوال بردن اصل مبارزه و مقاومت است و می‌خواهد ما را از اصل مبارزه منحرف کند و این رسالت دانشگاه است که در مقابل آن ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای نیز هدفی غیر از منحرف کردن اصل مبارزه در ملت ایران ندارند، یادآور شد: دشمن علاوه بر هدف قراردادن اصل مبارزه درصدد مهار خواستن ماست چراکه نتوانسته توانستن ما را مهار کند. لذا در این راستا ایجاد تردید در داشته‌های ما را دنبال می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شوزای عالی امنیت ملی با یادآوری اینکه دشمن با بکارگیری گزینه نظامی نتوانست راه به جایی ببرد، بیان کرد: آنچه که امروز هدف قرارداده عزم و اراده ملت برای مبارزه است آنها می‌دانند مبارزه یعنی پیروزی پی‌درپی ملت ماست لذا اینکه مبارزه همه‌جانبه علیه ما شروع شده نشانه قدرت ماست چون می‌دانند قدرتی شکل می‌گیرد که مظهر یک تمدن جدید بر مبنای حقیقت است.

جلیلی ادامه داد: اولین شیوه دشمن برای اینکه مردم را از اصل مبارزه منحرف کند ایجاد تردید در مبارزه است و مشوش کردن هزینه و فایده مبارزه است. دشمن می‌خواهد در داشته‌های ملت ایران تردیدی ایجاد کرد و فرصت‌ها را تهدید نشان دهد و همچنین فرصت‌ها را تبدیل به تهدیدکند. آنچه دشمن دنبال می‌کند هدف قرار دادن بصیرت دانشگاه و دانشجو است لذا اگر بخواهد مبارزه را از ما بگیرد می‌داند که با زور نمی‌شود لذا به دنبال آن است که در دانشجویان تردیدی ایجاد کند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد همه در مسیری که شهدا و امام به ارثگذاشتند که همان مسیر سرمایه ملی و موجب عزت و اقتدار ملت است حرکت کنیم و در ذیل رهنمودهای رهبری انقلاب به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز