خبرگزاری کار ایران

رمضان‌زاده در گفت و گو با ایلنا:

اساسی‌ترین مطالبه جریان دانشجویی٬ استقلال دانشگاه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۰۴۸

متاسفانه آن چیزی که مشخص است، این است که برخی از تشکل‌های دانشجویی از این بورس‌ها به طور غیرقانونی استفاده کرده‌اند و برخی از مسئولان هم صلاح ندانسته‌اند که نامی از آنها به میان بیاید و به هر حال ما خواستاریم که مرّ قانون اجراء شود و افراد خاطی به جامعه دانشگاهی کشور معرفی شوند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تاکید کرد: امیدواریم مسیری که توسط آقای فرجی دانا در مقابله با بی‌قانونی‌ها و خارج از مصلحت‌اندیشی‌ها شروع شد٬ توسط آقای فرهادی هم پیگیری شود و این مسیر هم توسط ایشان پیگیری شود.

محمد رمضان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به روز ۱۶ آذر و مطالبات دانشجویان از وزارت علوم گفت: یکی از اساسی‌ترین مطالبات و دغدغه‌های جریان دانشجویی با محوریت وزارت علوم و بالاخص موضوع استقلال دانشگاه‌هاست.

این فعال دانشجویی با یادآوری مسئله بورسیه‌های غیرقانونی اظهار داشت: مطالبه دیگر دانشجویان، بورسیه‌هاست که ما انتظار داریم شفاف‌تر عمل شود. متاسفانه آن چیزی که مشخص است، این است که برخی از تشکل‌های دانشجویی از این بورس‌ها به طور غیرقانونی استفاده کرده‌اند و برخی از مسئولان هم صلاح ندانسته‌اند که نامی از آنها به میان بیاید و به هر حال ما خواستاریم که مرّ قانون اجراء شود و افراد خاطی به جامعه دانشگاهی کشور معرفی شوند.

وی در ادامه به شروع به‌کار وزیر جدید علوم اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم مسیری که توسط آقای فرجی دانا در مقابله با بی‌قانونی‌ها و خارج از مصلحت‌اندیشی‌ها شروع شد توسط آقای فرهادی هم پیگیری شود و این مسیر هم توسط ایشان پیگیری شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به مسائل و مطالبات دیگر دانشجویان از مسئولان تصریح کرد: موضوع عدالت آموزشی یکی از مهمترین مطالبات جنبش دانشجویی است. بحثسهمیه‌های جنسیتی و مهمتر از آن پولی شدن پردیس‌های دانشگاهی نیز از مطالبات دانشجویان است که خارج از عدالت آموزشی است که این موضوع در بیانیه‌های مختلف از سوی ما مطرح شده اما تاکنون نه از جانب وزارت بهداشت و تع از جانب وزارت علوم اقدام و پاسخ روشنی دریافت نشده است.

رمضان‌زاده با تاکید بر لزوم بازگشت مجدد استادان به دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: از آقای فرهادی به عنوان وزیر علوم درخواست داریم تا مساله بازگشت اساتید که به ناحق و خارج از روال قانونی از دانشگاه تسویه شدند و به نوعی اخراج شده یا بازنشستگی اجباری به آنها داده‌اند را پیگیری نمایند چراکه بسیاری از آنها، از مدارج علمی بالایی برخوردارند. حداقل انتظار ما این است که وزارت علوم تدبیری بیاندیشد تا این اساتید بتوانند به محیط دانشگاه برگردند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم و پویایی علمی سابق جاری شود.

این فعال دانشجویی در پایان با اشاره بر پیگیری حادثه کوی دانشگاه در سال‌های ۷۸ و ۸۸ به عنوان یک مطالبه یادآور شد: یکی دیگر از این مطالبات که ما همواره در طی این ۵ سال در تریبون‌ها به آن اشاره داشته‌ایم و آقای فرهادی هم به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی ایران بدان اشراف دارند، بررسی حادثه کوی دانشگاه و برخورد با خاطیان آن بوده است و حرف ما این است که اگر سال ۷۸ با این افراد برخورد می‌شد در سال ۸۸ مجدداً آن اتفاق‌ها رخ نمی‌داد و اگر برخورد قانونی و محکمی با خاطیان کوی دانشگاه ۸۸ صورت نگیرد حتماً در آینده به مشکل بر خواهیم خورد و وزارت علوم باید این موضوع را فراموش نکند و پیگیری این پرونده را ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز