خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در نمازجمعه تهران مطرح کرد:

آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد / دانشگاه و دانشجویان سیاست‌زده نباشند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۲۱

دانشگاه با همکاری و هماهنگی با حوزه توانسته است در مسیر برتری به دنیای سلطه حرکت کند زیرا یک مسلمان باید در جبهه فرهنگ، سیاست، اقتصاد نسبت به دشمنان تحقق داشته باشد و اگراین گونه نباشد یعنی از خط اسلام بیرون قرار گرفته‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: ما با ید از گناهان خود بترسیم چون مانند منطقه مین است و ممکن است ما را به طرف جهنم هدایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مومنان در زندگی خود با ید فقط از گناه و ابتلا به گناه بترسند٬ گفت: مومنان در این جهت از آمریکا، تحریم، تکفیری‌ها و منافقان داخلی که خود را رسوا کرده‌اند٬ ترس نداشته باشند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو و سالروز شهادت دانشجویان در سال ۱۳۳۲ گفت: آن روز نشان می‌داد که دانشجویان در مقابله با آمریکا٬ هویت ضد استکباری دارند و چنین دانشجویانی بودند که مانند آتش زیر خاکس‌تر بودند در چند سال بعد با نهضت امام خمینی(ره) همراه شدند و در کنار امام و این انقلاب قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: دانشگاه و دانشجویان نباید سیاست زده باشند و باید به مشکلات اصلی جامعه پرداخته و دشمنان اصلی را شناخته باشند. آنچنان که در کنار امام راحل در زمان انقلاب که ایشان فرمودند هر چه فریاد و سلاح دارید بر سر آمریکا و به سمت آمریکا بگیرید.

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به عملکرد تکفیری‌ها در منطقه گفت: آن‌ها باید به جای مقابله با برادران دینی خود به سمت مسئله اصلی جهان اسلام که‌‌‌ همان اسرائیل است حرکت کنند و این توطئه تکفیری برای فراموش کردن این مسئله است.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: دانشگاه ما باید در این فضا دچار سیاست‌زدگی و باشگاه احزاب نباشد و دور از اهداف انقلاب و خون پاک شهیدان حرکت نکند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: علاوه بر آن دانشجو و دانشگاه نباید از سیاست دور باشد و سیاست‌زده باشد زیرا آن برخلاف استراتژی اسلام می‌باشد.

وی با اشاره به جایگاه علمی امروز جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاه با همکاری و هماهنگی با حوزه توانسته است در مسیر برتری به دنیای سلطه حرکت کند زیرا یک مسلمان باید در جبهه فرهنگ، سیاست، اقتصاد نسبت به دشمنان تحقق داشته باشد و اگراین گونه نباشد یعنی از خط اسلام بیرون قرار گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: باید سیاست عمومی ما و سیاست دانشگاه‌های ما در کنار انقلاب در مقابل سلطه‌گران و زورمندان بایستد و مسئولان دانشگاه و دانشجویان باید به توقعات مردم شهیدپرور و ولایتمدار توجه داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: دانشجویان باید الگوی اخلاق و در جبهه استکبار ستیزی و در راه شهیدان گام بردارند.

وی افزود: مسئله حقوق بشر مسئله‌ای است که غربی‌ها به عنوان فریب برای غارت کردن دنیا مطرح کردند و گرنه حقوق بشری که آنها از آن دم می‌زنند بشری نیست چراکه خداوند متعال آن را از حقوق خود خدا می‌داند.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: اینها نه حق را می‌شناسند و نه بشر و نه حقوق بشر را ادا می‌کنند. این‌ها در حقوق بشر گرفتار تناقض شده‌اند و آبروی نداشته‌شان به کلی از بین رفته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: استفاده از سلاح اتمی بعد از کشته شدن هیتلر و در حالی که ژاپن در حال مذاکره بود باعثشد به نسل‌های آینده خیانت کنند٬ در حالی که خودشان می‌گویند ما برای صلح ا ین کار را کردیم اینها عامل کودتا و و فشار بودند اینها عامل کودتا و فشار بودند و حتی در داخل کشور خودشان گروهی که داوودی‌ها نام داشتند محاصره کردند و آتش زدند در حالی که در آن گروه کودکان و زنان باردار حضور داشتند. اخیرا حتی جوان سیاه پوستی که جلوی پلیس دستش را به نشانه تسلیم بالا برده بود توسط پلیس آمریکا با شش گلوله کشته شد این جنایت‌هایی است که پلیس آمریکا انجام می‌دهد و عین‌ نژادپرستی است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته ادامه داد: آمریکا بیشترین زندانیان را داشته است و اولین کشوری است که بالا‌ترین زندانی را دارد. ۶۱ درصد آمریکا یی‌ها سیاه هستند این مظلوم کشی‌ها چه معنایی دارد ووقتی که این کار‌ها را انجام می‌دهند چگونه رویشان می‌شود دم از حقوق بشر بزنند. آمریکا خود این جریان فاسد و خطرناک را تولید می‌کنند حتی در ائتلاف با داعش نیز چندین اسلحه به آن‌ها در این حوزه ائتلاف اختصاص داده‌اند و این یک جریان فریبکارانه است. اما دنیا با پرچمداری ایران فریب این چیز‌ها را نخواهد خورد و امیدوارم مردم دنیا با پیشتازی مردم ایران آن‌ها را از اینجایگاه پایین بکشد و به این گروه و تمامیت‌شان خاتمه دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه تجاوز و کشتار فلسطین همچنان جانسوز است٬ بیان داشت: اطراف مسجدالاقصی را با یهودیان تندرو محاصره کرده‌اند، ‌به آنها خانه می‌دهند و مصوب کرده‌اند که کشوری یهودی است و مسلمانان را در آنجا راه نمی‌دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه سران کشور‌ها تا کی می‌خواهند این ننگ را بپذیرند٬ بیان داشت: چرا اینقدر با این نظام جعل٬ آدمکش، کودک‌کش، خانه ویران‌کن مماشات می‌کند. نفس‌های آخر اسرائیل است و همانطور که امام راحل فرمودند این غده سرطانی یک جا جمع می‌شود و خودش باعثنابودی اسرائیل به این زودی‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام صدیقی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران خاطر نشان کرد: مسئله مذاکرات این است که آمریکا هیچ‌ طلبی از ایران ندارد. اموال ایران را بلوکه کرده، تحریم غیرقانونی ظالمانه راه انداخته تا ما را فلج کند٬ حال مذاکرات را طولانی می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: تیم مذاکره‌کننده با رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری تا کنون توانسته است ثابت کند اهل مذاکره است و با اقتدار پاسخ داده اینگونه نیست که آنها یک طلبی دارند. ما نیز طلب داریم و این دیگر یک برد برد است. دانش هسته‌ای صلح آمیز بر اساس قوانین بین‌الملل هم حق ما است و هم حق کشور دیگری.

وی افزود: داشتن سلاح هسته‌ای از دیدگاه فقه که رهبر معظم انقلاب می‌گوید بر ما حرام است و این کار خلاف عواطف انسانی و مانع نا‌امنی جهانیان است اما هسته‌ای صلح آمیز چه اشکالی دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار داشت: آنها خودشان تعداد بسیاری کلاهک هسته‌ای دارند و قلدرمابانه آن را می‌خواهند. اگر پول ما را می‌خواهند برگردانند توقف ما مقابل آن پول٬ باج دادن ما می‌شود که ارزش و معنایی ندارد. لذا تیم مذاکره‌کننده زیر لوای عزت‌مدار ولایت فقیه و با حمایت مردم که می‌گویند ما از حقوق هسته‌ای خودمان کوتاه نخواهیم آمد و بر این حق پا می‌فشاریم٬ اقتدار خود را حفظ خواهد کرد.

وی گفت: ما مسئله تحریم را برای خودمان تابو و وحشت نمی‌دانیم زیرا تنها راهی است که ما در برابر این تحریم‌ها و تهدید‌ها مقاوم می‌کند احیای اقتصاد مقاومتی مسئله مهمی است که من از دولت محترم و همه نخبگان و کسانی که در این جبهه می‌توانند صاحب فکر وعمل باشند٬ می‌خواهم که بپاخیزند.

حجت‌السلام صدیقی گفت: فکر نمی‌کنم ملتی که هشت سال و نیم سال بدون حمایت هیچ کشوری در مقابل آتش غرب و شرق ایستاد٬ در این جنگ روانی، اقتصادی وسیاسی عرضه نداشته باشد. ما به نیروهای روی زمینی بیشتر از زیر زمینی باید تکیه کنیم شهید باقری‌ها سرآمد این معنا بودند و شهید چمران‌ها مبتکر.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: مسئله کشاورزی با ید احیا شود تنها کمبود آب مهم نیست بلکه باید کانال‌های آب ترمیم شود و مدیریت درست در این امر بسیار مهم است در موضوع اراضی خیانتی که آمریکا کرد این بود که زمین‌ها را خرد کرد و روستا‌ها را شهر نشین کرد تا کالاهای خودش را به این‌ها بدهد.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان با بیان اینکه ما باید گذشته را جبران کنیم٬ تاکید کرد: تولید نباید بخوابد٬ یارانه‌ها اولویت اول تولید هستند که هم اشتغال و هم خود کفایی را به همراه خود دارند. در مورد مسئله دارو هم اگر نیاز دارویی خود را تامین کنیم ٬ تحریم نه تنها برای ما مضر نیست٬ بلکه مانند جنگ مفید هم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز