خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه:

قدرت دفاعی کشور٬ بهترین تکیه‌گاه دستگاه دیپلماسی‌ ماست

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۱۷

کشوری که حل معادلات منطقه‌ای تنها با حضور او امکان پذیر نیست در انزوای سیاسی قرار ندارد و ما امروز پایانه دیپلماسی منطقه و جهان هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به هدایت استادانه مقام معظم رهبری در تولید افق‌های آرمانی، اظهار کرد: ما حدود ده سال قبل آرزو داشتیم یک پرنده بدون سرنشین در مسیری راهبردی و دوربرد داشته باشیم اما سپاهی‌ها و بسیجی‌ها با تکیه بر تفکر «ما می‌توانیم» آن را عملی کردند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی در همایش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: این کار در سوله‌های ساده آغاز شد و در‌‌نهایت موتوری ساخته شد که فن آوری ساخت آن که نوعی موتور دوار بدون پیستون است تنها در اختیار انگلیس بود و آمریکایی‌ها نیز از انگلیس تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به این تکنولوژی دست پیدا کردیم و امروز کشورهای پیشرفته برای تهیه این موتور‌ها با ما قرارداد می‌بندند. پهپادهایی که می‌توانند ۳۰۰۰ کیلومتر را با فناوری رادارگریز طی کرده و تصاویری از میدان دید خود تهیه کنند و به لحظه آن اطلاعات را منتقل کنند. زمانی این موضوع فرا‌تر از آرزوی ما بود، اما این کار را فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور انجام دادند. جانشین فرمانده کل سپاه بابیان اینکه ۱۵ سال پیش به دنبال تولید رادارهایی بودیم که تا صد کیلومتر برد داشته باشند تأکید کرد: امروز رادارهایی داریم که ماهواره‌ها را در آسمان رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: ما امروز ماهواره می‌سازیم، درحالی که دانش هوافضا جزو دانش‌های ممنوعه از طرف دشمن بود. امام ما موفقت‌ها عظیم به دست آوردیم و هرکجا تحریم بودم، موفق‌تر شدیم.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز لشکرهایی از متفکران بسیجی در کشور حضور دارند که می‌توانند کشور را در هر شرایطی در اوج نگهدارند. عده‌ای می‌خواهند چهره بسیج را زخمی کنند، اما اینجامعه بر بال اندیشه بسیجی در حال رشد است.

وی در ادامه به ساخت پالایشگاه‌های توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اشاره کرد و گفت: به زودی پالایشگاهی افتتاح می‌شود که معادل همه بنزین‌هایی که در کوره مصرف می‌شوند، بنزین تولید می‌کند. این بالندگی نیز در شرایط تحریم صورت گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس، بیان داشت: شناورهای ما به موازات شناورهای آمریکایی حرکت می‌کنند و از آن‌ها فیلم می‌گیرند. تنها کسانی که آمریکایی‌ها را در دریا مواخذه می‌کنند ما هستیم. ما از آن‌ها سؤال می‌پرسیم و آن‌ها را امرونهی می‌کنیم. این‌‌ همان قدرت بسیجی است.

وی بابیان اینکه هنوز عده‌ای تصور می‌کنند آمریکا قدرت بر‌تر نظامی دنیاست، تاکید کرد: خود غربی‌ها آن تصور را ندارند. مجله‌ای آمریکایی در مقایسه توان نظامی این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش آن را با عبارت «یک قدرت خسته، پوسیده» توصیف کرده بود.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود در موضوع سیاست خارجی و نفوذ قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی تاکید کرد: ما یک الگو هستیم که نشان دادیم یک کشور می‌تواند مقاومت کرده و پیشرفت کند. انقلاب اسلامی مرزهای جدیدی را گشوده است. امروز در شرق مدیترانه، شبه جزیره حجاز و شمال آفریقا مرزهای انقلاب توسعه پیداکرده‌اند.

وی افزود: روزگاری دشمن همه روند و حوادثمنطقه را می‌ساخت و همه مجبور بودند در کریدوری که آن‌ها تهیه می‌کردند حرکت کنند. اما امروز آمریکایی در شرق مدیرترانه نتوانسته‌اند معمای امنیتی صهیونیست‌ها که در چهار جنگ آخر با حزب الله و مقاومت شکست خورده است را حل کنند.

سردار سلامی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند رژیم سوریه را سرنگون کنند، اما امروز شاهدیم رژیم سوریه بیش از گذشته قدرتمند است و آمریکایی‌ها در یک ابهام راهبردی به سر می‌برند ونمی دانند با چه فرمولی می‌توانند خود را از این میدان دور کنند. امروز ابهام در راهبردهای آمریکا در منطقه نیز محرز است. آن‌ها به درجه‌ای از نزول قدرت رسیده‌اند که نمی‌توانند منفعت سیاسی ایجاد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: امروز تحولات راهبردی، تاکتیکی و سیاسی منطقه با ابتکار عمل ایران در عراق در جریان است. ائتلاف سردرگم آمریکایی‌ها علیه داعش، تحقیرآمیز‌ترین نوع راهبرد برای آمریکایی‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: حزب الله در لبنان شکل گرفته است و در هر جنگی می‌تواند رپیم صهیونیستی را با شکست مواجه کند. امروز هیچ نقطه‌ای از مناطق اشغالی وجود ندارد که محل تقاطع موشک‌های حزب الله از شمال و فلسطینی‌ها در جنوب نباشد. وی با اشاره به شکل گیری گروه‌های مقاومت در افغانستان، حزب الله در لبنان، جهاد و حماس در فلسطین، بسیج نیرومند در عراق و سوریه و انصارالله در یمن تصریح کرد: امروز سرزمینی وجود ندارد که امکان تهدید برای انقلاب اسلامی باشد و قدرتی در مقابل آن ظهور نکرده باشد.

سردار سلامی در ادامه صحبت‌های خود بابیان اینکه انزوای سیاسی جمهوری اسلامی بی‌معنا است، اظهار داشت: کشوری که حل معادلات منطقه‌ای تنها با حضور او امکان پذیر نیست در انزوای سیاسی قرار ندارد و ما امروز پایانه دیپلماسی منطقه و جهان هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه ما امروز نگران هیچ چیز نیستیم، خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی ما امروز بهترین پتانسیل و تکیه‌گاه را برای دستگاه دیپلماسی‌مان فراهم کرده و این یک حقیقت است و این راه با شتاب و اعتماد به نفس و باور قوی تری نسبت به گذشته ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز