خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در بیست‌ویکمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه؛

فراگیری صنعت بیمه یکی از شاخص‌های اصلی توسعه محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۵۶

یکی از بهترین عرصه‌ها برای هدایت این حجم از نقدینگی، عرصه تولید و سرمایه‌گذاری است و بهترین ابزار برای این کار بازار سرمایه است اما بازار سرمایه به علت نوسانات زیاد و فقدان پوشش‌های بیمه‌ای در کنار آن، نتوانسته به این مسئولیت مهم خود عمل کند.

معاون اول رئیس جمهور صنعت بیمه را نهادی بسیار مهم در فعالیت‌های اقتصادی و اقتصاد کشورها عنوان کرد و گفت: جایگاه صنعت بیمه و فراگیری آن امروز یکی از شاخص‌های اصلی توسعه محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر روز پنجشنبه در بیست و یکمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، با اشاره به این‌که «تسهیل مراحل دریافت خسارت بیمه‌گذاران تاثیر زیادی در نحوه نگاه عمومی به صنعت بیمه دارد»، اعتماد مشتریان را بزرگترین سرمایه برای این صنعت عنوان کرد و افزود: باید نقش و جایگاه بیمه مرکزی در نظارت بر عملکرد فعالان صنعت بیمه و تنظیم مقررات این بخش هرچه بیشتر تقویت شود تا اعتماد به صنعت بیمه پیشاپیش تقویت شده و آسیب نبیند.

وی بانک مرکزی و بیمه مرکزی را دو نهاد مهم نظارتی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و کلیت اقتصاد کشور برشمرد و اظهار کرد: تقویت این دو نهاد ضمن افزایش ارتقای کیفیت نظارتی بر عملکرد بانک‌ها و موسسات بیمه‌ای، کیفیت تنظیم مقررات فعالیت بانک‌ها و بیمه‌ها را نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به گسترش مبانی علمی بیمه‌ها در سال‌های اخیر و خروج فعالیت‌های بیمه‌ ها از حالت سنتی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما آن‌گونه که اقتصاد بزرگ شده، فعالیت‌های اقتصادی مکمل رشد نکرده و به عنوان مثال امروز بانک‌های ما بعضاً توان پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های بزرگ را نداشته یا بیمه‌ها پوشش‌های فراگیر و مناسب برای عرصه‌های مختلف فعالیت اقتصادی را ندارند.

معاون اول رئیس جمهوریکی از لوازم موفقیت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ایجاد شرایط پایدار برای فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: در حال حاضر صنعت بیمه ایران توان مناسب برای ایجاد شرایط باثبات در فضای اقتصادی کشور را در خود ایجاد نکرده است.

وی با اشاره به حجم بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی موجود در جامعه در حال حاضر، افزود: یکی از بهترین عرصه‌ها برای هدایت این حجم از نقدینگی، عرصه تولید و سرمایه‌گذاری است و بهترین ابزار برای این کار بازار سرمایه است اما بازار سرمایه به علت نوسانات زیاد و فقدان پوشش‌های بیمه‌ای در کنار آن، نتوانسته به این مسئولیت مهم خود عمل کند.

وی اظهار کرد: اگر مردم اطمینان یابند که نوسانات بازار سرمایه به دارایی‌های آنان آسیب وارد نمی‌کند، حضور در بازار سرمایه را به سرمایه گذاری در بانک‌ها ترجیح می‌دهند؛ لذا صنعت بیمه باید پوشش‌های مناسب و لازم برای بازار سرمایه را طراحی و اجرا نماید.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: این صندوق در سال‌های گذشته تسهیلات ارزی به تعداد زیادی از فعالان اقتصادی اعطا کرده اما نوسانات قیمت ارز باعثشده ضمن این‌که این افراد نتوانند از عهده عمل به تعهدات خود برآیند، بانک‌های ارائه دهنده تسهیلات ارزی نیز به دلیل افزایش مستمر معوقات با مشکل مواجه شوند؛ در حالی که اگر صنعت بیمه در این عرصه حضور می‌داشت، بسیاری از این مشکلات مرتفع می‌شد.

جهانگیری با تاکید بر این‌که «چاره‌ای جز جذب سرمایه‌گذار با حجم صدها میلیارد دلار برای توسعه اقتصاد کشور نداریم»، تصریح کرد: ایران سرزمینی سرشار از استعداد و برخوردار از موقعیت جغرافیایی بسیار منحصر به فرد و کاملاً مهیای توسعه است و ارتقاء صنعت بیمه می‌تواند تاثیر بسیار سازنده‌ای در تحقق و اجرای موفق سیاست‌های توسعه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه کشور آن را فرصتی پیش روی فعالان صنعت بیمه کشور عنوان کرد و گفت: از همه فعالان صنعت بیمه درخواست می‌کنم تا در این فرصت ارزیابی دقیقی از وضعیت فعلی صنعت بیمه داشته باشند و کمک کنند تا سیاستگذاری‌های اجرایی و موثرتری برای ارتقاء صنعت بیمه در برنامه ششم توسعه تدوین شود که در آن حضور بخش خصوصی جدی‌تر شود.

در این مراسم همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بیمه مرکزی ایران از کتب و طرح‌های پژوهشی اجرا شده در یکسال گذشته در پژوهشکده بیمه رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز