خبرگزاری کار ایران

لاسجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

حمایت کنگره آمریکا از اسرائیل با طرح خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای در تضاد است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۲۷

هر زمان که در مجامع بین‌المللی به اسرائیل فشاری وارد می‌شود، به سرعت توسط آمریکا و کنگره این کشور دخالتی صورت می‌گیرد تا بار این فشارها به صورتی کم شود یا به سمت آمریکا سوق داده شود چرا که با تاملی در کمک‌های بلاعوض سالانه آمریکا به اسرائیل که حدود سه میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، می‌توان اهمیت ثبات امنیت اسرائیل برای آمریکا که به نوعی پیمانکار سیاست‌های آنها در خاورمیانه است را درک کرد.

یک کارشناس مسائل اسرائیل با اشاره به تصویب قانون افزایش همکاری‌های نظامی واشنگتن و تل‌آویو در کنگره آمریکا، گفت که رابطه میان آمریکا و اسرائیل یک رابطه استراتژیک است و آمریکا موضع امنیت اسرائیل را مربوط به خود می‌داند.

«حسن لاسجردی» کارشناس مسائل خاورمیانه و اسرائیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: به طور کلی قوانینی که در ارتباط با همکاری‌های نظامی و استراتژیک میان آمریکا و اسرائیل منعقد و تصویب می‌شود، قراردادی برای امنیت پایدار اسرائیل تلقی می‌شود به طوری که غربی‌ها تاکید دارند که موضع امنیت اسرائیل به طور مستقیم به آمریکا مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: هر زمان که در مجامع بین‌المللی به اسرائیل فشاری وارد می‌شود، به سرعت توسط آمریکا و کنگره این کشور دخالتی صورت می‌گیرد تا بار این فشارها به صورتی کم شود یا به سمت آمریکا سوق داده شود چرا که با تاملی در کمک‌های بلاعوض سالانه آمریکا به اسرائیل که حدود سه میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، می‌توان اهمیت ثبات امنیت اسرائیل برای آمریکا که به نوعی پیمانکار سیاست‌های آنها در خاورمیانه است را درک کرد.

لاسجردی با اشاره به تعاملات و روابط نظامی اسرائیل با کشورهای منطقه، گفت: غربی‌ها با استفاده از نفوذ خود در صدد این هستند که روابط استراتژیک و نظامی اسرائیل با کشورهای منطقه را گسترش دهند و روابط اسرائیل با ترکیه و قطر از همین موضوع نشات می‌گیرد. این مساله که مجمع عمومی سازمان ملل اصرار دارد که اسرائیل به ان‌پی‌تی بپیوندد، به نوعی یک موضوع قدیمی است که حدود یک سال و نیم این بحثمطرح شده است و تاکنون هم هیچ گونه اجباری مبنی بر پیوستن اسرائیل به ان‌پی‌تی توسط جامعه جهانی لحاظ نشده است.

وی با بیان این‌که خواست کشورهای منطقه خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای است، گفت: موضوع خاورمیانه بدون سلاح هسته‌ای مبحثی است که چندین سال است توسط کشورهای منطقه مورد تاکید قرار می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران هم بر این موضوع اصرار دارد و دلیل آن هم این است که تمامی تلاطمات در خاورمیانه به وجود می‌آید و طرح موضوع خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای برای جلوگیری از خشونت و نفوذ اسرائیل به دلیل اینکه دارای سلاح هسته‌ای است، مطرح شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با اشاره به فشارهای بین‌المللی که تاکنون افزایش یافته است، گفت: هر زمانی که فشار بر روی اسرائیل بالا رفته است، کنگره به سرعت طرح یا اقدامی را در راستای حمایت از اسرائیل تصویب کرده است که به نوعی یک حمایت استراتژیک را مطرح می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز