خبرگزاری کار ایران

جایزه سراسری همایون خرم برای جوانان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۴۰

پدر به نسل جوان و نوجوان اهمیت ویژه‌ای می‌داد و تلاش فراوان داشت تا این گروه با موسیقی مانوس گردد و امروز می‌بینیم که این جایزه برای افراد زیر ۲۰ سال مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

رضا خرم، طی پیامی از دغدغه‎های موسیقایی پدرش و اهداف جایزه خرم گفت.

به گزارش ایلنا؛ رضا خرم(فرزند زنده یاد همایون خرم) در این یادداشت آورده است:

امسال در دومین سالگرد درگذشت پدر قرار است نکوداشت ویژه ای برگزار شود و اولین جایزه سراسری موسیقی «استاد همایون خرم» برگزار گردد. خوشحالم که برخی از دغدغه های پدر در حیطه موسیقی مرتفع شده و برخی خواسته های ایشان در حال اجرا است که همه اینها در جهت اعتلای موسیقی اصیل ایرانی است. پدر به نسل جوان و نوجوان اهمیت ویژه ای می داد و تلاش فراوان داشت تا این گروه با موسیقی مانوس گردد و امروز می بینیم که این جایزه برای افراد زیر ۲۰ سال مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

زمانی بود که نسبت با سازهایی که منشاء غربی دارند جفای فراوان شد؛ به ویژه ویلن که البته به گفته پدر مشکلی با ویلن نبود بلکه حسادت به نوازندگان آن بود. البته این مطلب خود نیاز به بحثویژه ای دارد. خدا را شاکریم که امروزه کنسرت های موسیقی اصیل ایرانی توسط دو ساز غربی!!! پیانو و ویلن به بهترین شکل ممکن اجرا می شود. پدر خود راهگشا در این مورد بود و حتما از تداوم این راه، هم اکنون نیز خوشنود است.

یکی از خواسته های پدر احیای موسیقی بدون کلام بود. ایشان با شعر و کلام بسیار مانوس و بر ظرایف آن نیز مسلط بود و موسیقی با کلام را نیز دوست می داشت و خواننده را در یک اثر موثر می دانست. کما اینکه کارهای بسیار فراوان با خوانندگان مختلف داشت؛ اما معتقد بود که اگر یک اثر موسیقایی غنای لازم را داشته باشد و سازنده آن هم دارای ذوق و هم مسلط بر آهنگسازی باشد و اثر ساخته شده دارای قوام باشد بدون کلام هم شنیدنی و تحسین بر انگیز و ارزشمند خواهد بود.

امیدوارم در برنامه اهداء جوایز امسال شاهد اجراهای زیبایی هم با کلام و هم بدون کلام باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز