خبرگزاری کار ایران

معترضان در هنگ‌کنگ حاضر به عقب‌نشینی نشدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۱۱

دانشجویان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز اعلام کردند که به‌رغم درگیری با نیروهای پلیس و امنیتی و دستگیر شدن رهبران خود حاضر به عقب‌نشینی از مناطق مهم و تجاری این شبه‌جزیره نیستند.

دانشجویان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز - چهارشنبه - اعلام کردند که حاضر به ترک مناطق مهم تجاری و جمع‌آوری کمپ‌های خود از سطح خیابان‌ها نیستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دانشجویان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز اعلام کردند که به‌رغم درگیری با نیروهای پلیس و امنیتی و دستگیر شدن رهبران خود حاضر به عقب‌نشینی از مناطق مهم و تجاری این شبه‌جزیره نیستند.

صدها معترض در کمپ‌های خود ماندند تا به اعتصاب خود ادامه دهند.

مسئولان مراکز تجاری در هنگ‌کنگ روز گذشته تنها ساعاتی پس از بیانیه «جوشوا وونگ» یکی از رهبران اصلی در اعتراض‌ها مبنی بر گردهمایی مجدد دانشجویان در خیابان‌ها، از اعتصاب‌کنندگان خواستند تا به خانه‌های خود بازگردند.

درگیری میان دانشجویان معترض هوادار دموکراسی و نیروهای پلیس هنگ‌کنگ، به‌ویژه پس از اقدام پلیس مبنی بر جمع‌آوری کمپ‌ها و موانع خیابانی که باعثاخلال در رفت‌ و‌ آمد و ایجاد ترافیک شدید در مناطق مهم شده است، تشدید شد.

اعتصاب‌کنندگان در هنگ‌کنگ از حدود دو ماه گذشته با به‌راه انداختن راهپیمایی و اشغال مراکز مهم تجاری در این شبه‌جزیره تلاش کردند تا اعتراض خود را نسبت به فقدان دموکراسی در قانون‌اساسی و محدودیت‌های ایجاد شده در انتخابات آینده انجمن‌های دانشجویی نشان دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز