خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده به ایلنا خبر داد:

تکمیل نقشه آسیب‌های حوزه زنان‌ و خانواده کشور / آغاز ریشه‌یابی آسیب‌ها در هر استان

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۸۰

هفته گذشته اولین نشست منطقه‌ای در شهر مشهد با حضور ۴ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن اعلام خبر تکمیل نقشه پلیگون آسیب‌های زنان و خانواده کشور که منجر به شناسایی آسیب‌های حوزه زنان و خانواده به تفکیک هر استان می‌شود، گفت: اکنون معاونت امور زنان و خانواده به سمت انجام پژوهش‌هایی می‌رود که علت این آسیب‌ها را در هر استان ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی کند.

اطهره نژادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: به طور مثال اگر فقر در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام وجود داشته باشد، ممکن است که دلایل بروز آن در این سه استان متفاوت باشد. بنابراین آسیب‌شناسی آن‌ ضروری است.

نژادی افزود: اکنون استان‌ها بر اساس اولویت‌هایی که در هر آسیب‌ دارند، طبقه‌بندی شده و برنامه‌هایی با توجه به این اولویت‌ها از سوی معاونت امور زنان و خانواده تدوین می‌شود، همچنین توصیف و آنالیز اطلاعات به دست آمده از نقشه پلیگون نیز در اختیار جامعه مدنی برای همکاری قرار می‌گیرد.

معاون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه در ارتباط با اولین نشست منطقه‌ای معاونت امور زنان و خانواده گفت: هفته گذشته اولین نشست منطقه‌ای در شهر مشهد با حضور ۴ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: تشکیل این نشست در راستای تعامل بیشتر دولت با جامعه مدنی و تشکیل و توسعه شبکه همکاری این دو بود. در روز اول این نشست مشاورین وزرا در امور زنان و خانواده به همراه مدیر کل‌های دفا‌تر امور زنان و خانواده در دستگاه‌های متناظر آنها در این چهار استان حضور داشتند و علاوه بر وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های مانند سازمان ملی استاندارد و کمیته امداد که به صورت داوطلبانه با معاونت امور زنان همکاری می‌کنند نیز حضور داشته و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف نشست منطقه‌ای ایجاد هم‌افزایی سازمانی است، اظهار کرد: یکی از بندهای مهم تفاهم‌نامه‌های معاونت امور زنان و خانواده با دستگاه‌ها، واگذاری پایش برنامه‌ها به اعضای متخصص جامعه مدنی است که این مساله نقش جامعه مدنی را پررنگ‌تر می‌کند.

نژادی‌ ادامه داد: در جمع‌بندی‌های خود از این نشست به این نتیجه رسیدیم که اعضای جامعه مدنی همکای خود را بیشتر درون استان‌هایشان ادامه دهند و کمک کنند تا بانک اطلاعاتی جامعه مدنی زنان و خانواده استان تکمیل شود زیرا با تکمیل این بانک هر کدام از نهادهای مدنی متوجه خواهند شد که کدام یک از این نهاد‌ها فعالند و چه پروژه‌هایی را در چه سالی انجام داده‌اند و چگونه می‌توانند منابع و امکاناتشان را با هم به اشتراک بگذارند؛ زیرا در حال حاضر سیاست‌های ما به سمت حمایت از پروژه‌هایی پیش می‌رود که با مشارکت چند سازمان مردم نهاد و همکاری گروهی آنها انجام شود.

نژادی در پاسخ به این سوال که با توجه به نقشه پلیگون شرقی کشور چه مسائلی در آن منطقه در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: اشتغال، ‌اقتصاد، سلامت و خانواده از جمله برنامه‌هایی است که در این منطقه پیگیری می‌شود، علاوه بر آن در استان سیستان و بلوچستان نیز با مشکل دختران بازمانده از تحصیل رو به رو هستیم که آموزش و پرورش قول جدی برای همکاری در این زمینه داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز