خبرگزاری کار ایران

با گذشت یک سال و نیم از زمان وقوع:

هنوز دیهٔ کشته‌شدگان معدن کوشک بافق پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۰۸

این دو کارگر به نام‌های «جواد غنی‌پور» و «حسین زراشکی» هر دو متاهل و اهل شهرستان بهاباد بودند و در شیفت عصر معدن کوشک کار می کردند.

اردیبهشت ماه سال گذشته بود که منابع کارگری در یزد، از کشته شدن دو کارگر در اثر ریزش معدن در شهر بافق استان یزد خبر دادند. این دو کارگر جوان در حین کار در معادن سرب و روی کوشک بافق بر اثر سقوط از ارتفاع ۴۰ متری جان خود را از دست داده بودند. اکنون خبر می رسد، علی رغم گذشت بیش از یک سال از کشته شدن این کارگران، هیچ مبلغی به عنوان دیه از سوی کارفرما به خانواده کشته شدگان پرداخت نشده است.

محمدعلی جداری فروغی حقوق‌دان و وکیل دادگستری که قرار است به زودی، وکالت پرونده ی دو کارگر کشته شده را به عهده بگیرد، با بیان این مطلب که هنوز هیچ مبلغی به عنوان دیه به خانواده کارگران کشته شده پرداخت نشده گفت: با گذشت نزدیک به یک سال و نیم از زمانی که دو کارگر این معدن در حین انجام کار کشته شدند هنوز هیچ مبلغی از سوی کارفرما به عنوان دیه به خانوادهٔ کشته شدگان پرداخت نشده است.

گفته می‌شود، این کارگران نزدیک به دو سال سابقهٔ کار در این معدن را داشتند و از خرداد ماه سال ۹۰ بصورت قراردادی در این معدن مشغول به کار شده‌ بودند. این دو کارگر به نام‌های «جواد غنی‌پور» و «حسین زراشکی» هر دو متاهل و اهل شهرستان بهاباد بودند و در شیفت عصر معدن کوشک کار می کردند.

در همین رابطه برادر یکی از دو کارگر کشته شده این حادثه در گفتگو با ایلنا، با اشاره به اینکه علی رغم گذشت چند ماه از صدور رای دادگاه هنوز کارفرما اقدامی برای پرداخت دیه کارگران انجام نداده است،گفت: طبق رای دادگاه در این حادثه کارفرما ۵۰ درصد مقصر است، اما علی رغم پیگیری‌های ما هنوز هیچ مبلغی از سوی کارفرما به عنوان دیه پرداخت نشده است. وی همچنین افزود: از زمان حادثه، دادگاه دوسال فرصت داده تا دیه پرداخت شود اما از روزی که ما شکایت کردیم قرار شد نسبت به پرداخت دیه اقدام کند اما علی رغم وعده‌هایی که داده شد هیچ اقدامی صورت نگرفت.

غنی‌پور در ادامه به وضعیت نامطلوب زندگی خانواده کارگران کشته شده اشاره کرد و گفت: طی یک سال و نیم گذشته، خانواده‌های این دو کارگر با ماهیانه کمتر از ۵۰۰ هزار تومان مستمری زندگی خود را می‌گذرانند و طبیعی است که شرایط مطلوبی ندارند.

وی در پایان تاکید کرد، به کمک وکیل تلاش می‌کنیم نسبت به احقاق حقوق برادرم و دیگر کارگر کشته شده این حادثه اقدامات لازم را انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز