خبرگزاری کار ایران

راه‌پیمایی اعتراضی ۲۰۰ کیلومتری در فرگوسن آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۲۶

معترضان به رای دادگاه تبرئه مامور پلیس سفیدپوست در فرگسون که متهم به قتل «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست غیرمسلح است، راهپیمایی ۲۰۰ کیلومتری خود را آغاز کردند.

فعالان حقوقی و معترضان در شهر «فرگوسن» در ایالت میسوری آمریکا دست به راهپیمایی اعتراضی ۲۰۰ کیلومتری - حدود ۱۲۰ مایل - را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، معترضان به رای دادگاه تبرئه مامور پلیس سفیدپوست در فرگسون که متهم به قتل «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست غیرمسلح است، راهپیمایی ۲۰۰ کیلومتری خود را آغاز کردند.

بیش از ۱۵۰ شهروند آمریکایی تظاهرات هفت روزه ۲۰۰ کیلومتری به سمت شهر «جفرسون» را که توسط مسئولان سازمان همکاری ملی سازماندهی شده است، از منطقه شهرکی «کنفیلد گرین» آغاز کردند که محل تیراندازی به جوان سیاه‌پوست بوده است.

قرار است در مسیر این راهپیمایی طولانی شهروندان آمریکایی به آن ملحق شوند.

تظاهرات ۲۰۰ کیلومتری که به نام «سفر عدالت» معروف شده است، یادآور راهپیمایی‌های دهه ۷۰ در آمریکا است که سرودهای قدیمی مانند سرود «باید غلبه کنیم» را زمزمه می‌کردند.

اعضای هیات منصفه فرگوسن روز دوشنبه گذشته حکم بر بی‌گناهی «دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست این شهر در شلیک مرگبار به براون داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز