خبرگزاری کار ایران

حداد عادل در نطق میان‌دستور

به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۴۵

ما نمایندگان مجلس که خود را فرزندان معنوی آیت‌الله مدرس می دانیم با صراحت تمام به آمریکایی‌ها می‌گوییم مبادا گمان کنید می‌توانید با تحریم ظالمانه‌ای که به بهانه‌ی موضوع هسته‌ای بر ایران تحمیل کرده‌اید دوباره بر ایران راه نفوذی برای خود پیدا کنید.

غلامعلی حدادعادل گفت: ما نمایندگان مجلس که خود را فرزندان معنوی آیت‌الله مدرس می دانیم با صراحت تمام به آمریکایی‌ها می‌گوییم مبادا گمان کنید می‌توانید با تحریم ظالمانه‌ای که به بهانه‌ی موضوع هسته‌ای بر ایران تحمیل کرده‌اید دوباره بر ایران راه نفوذی برای خود پیدا کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به آمریکا گفت: مبادا گمان کنید می‌توانید در مذاکرات با تهدید و تطمیع و در انتخابات آینده مجلس دخالتی کنید و تاثیری به نفع خود ایجاد کنید.

حداد عادل با بیان اینکه ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد و اطمینان داریم که بر سر مسائل و منافع ملی با دشمنان استقلال ایران معامله نخواهد کرد٬ گفت: ملت ایران که در جریان انقلاب اسلامی یک میلیون جانباز و شهید تقدیم اسلام کرده تا استقلال خود را به دست بیاورد هرگز فریب شما را نخواهد خورد، هر جماعتی که خود را متمایل به شما نشان دهد یا شما خود را متمایل با آن جماعت نشان دهید منفور ملت خواهد بود. ملت ایران استقلال خود را به رفاهی که شما به او وعده می‌دهید نخواهد فروخت.

نماینده اصولگرای مجلس با اشاره با سالروز مدرس گفت: سالروز شهادت آیت‌الله مدرس است و چنین روزی٬ روز مجلس نامیده شده است. ما نمایندگان مدرس را الگو و اسوه خود می‌دانیم و به وجود او افتخار می‌کنیم. روحانیت هم به وجود او افتخار می‌کند.

حداد عادل ادامه داد: ‌ این روحانی عالی قدر که می‌گفت سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست، با پاکی و آزادگی در مقابل رضاخان و دولت انگلستان ایستاد و هرگونه خطری را به جان خرید. دو بار او را ترور کردند اما او به قول خودش به کوری چشم دشمنان زنده ماند و به مبارزات خود ادامه داد. سرانجام شهربانی رضاخان او را دستگیر کرد و بیش از ۹ سال او را در قلعه‌ی مخروبه‌ای در شهر خواف زندانی کرد، زندانی که مدرس خود درباره‌ی آن گفته است مسلمان نشنود، کافر نبیند. در نهایت او را از خواف به کاشمر انتقال دادند. روز دهم آذرماه ۱۳۱۶ مطابق با ۲۶ ماه رمضان با زبان روزه وی را به فجیع‌ترین وضع در زندان به شهادت رساندند.

امام خمینی(ره) از آغاز جوانی شیفته شخصیت این روحانی بود. خود ایشان می‌فرمودند که در جوانی گاهی از قم به تهران می‌رفتند تا ازجایگاه تماشاچیان مجلس شاهد نطق‌های مدرس باشد.

حدادعادل همچنین به نطق امام درباره‌ مدرس اشاره کرد و گفت: امروز تمثال مدرس در مجلس در برابر چشمان ماست. او مدافع استقلال ایران بود و جان خود را بر سر ایمان و آرمان خود نهاد. سخن و پیام مدرس به نمایندگان مجلس ملت این است که به پیروی از امام خمینی مدافع استقلال ایران باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز