خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد رژیم صهیونیستی در گفتگو با المانیتور؛

برای جلوگیری از توافق ایران و ۱ + ۵ از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۸۲

می‌توانم گواهی بدهم که اسرائیل تلاش عظیمی، در همه حوزه‌ها و سطوح انجام داد تا از امضای این توافق جلوگیری کند. امضای آن به معنای پشیمانی بی پایان برای نسل‌های آتی خواهد بود.

یک مقام اسرائیلی در گفتگو با المانیتور اعلام کرد: " برای ما کاملا مشخص بود آنچه که در روی میز قرار دارد، چیزی است که ما از آن تعبیر به یک توافق بد بین ایران و قدرت‌های جهانی می‌کنیم. "

وی در ادامه افزود: " می‌توانم گواهی بدهم که اسرائیل تلاش عظیمی، در همه حوزه‌ها و سطوح انجام داد تا از امضای این توافق جلوگیری کند. امضای آن به معنای پشیمانی بی پایان برای نسل‌های آتی خواهد بود. این یک اشتباه تاریخی جدی خواهد بود، و اصلا اطمینانی وجود ندارد که اسرائیل حاضر به پذیرش آن خواهد بود. "

این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: " به همین دلیل است که حداقل اکنون راضی هستیم. "

ایران و گروه ۱ + ۵ نتوانستند تا ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر(۳ آذر) به توافق جامع و نهایی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان دست یابند اما به دلیل پیشرفتی که در مذاکرات وجود داشت تصمیم گرفتند این گفتگوها را به مدت هفت ماه دیگر تمدید کنند.

تمدید مذاکرات بر اساس تمدید توافق موقتی ژنو که در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳(۳ آذر ۱۳۹۲) با عنوان برنامه مشترک اقدام منعقد شد، انجام گرفت و بر اساس آن ایران در این مدت در ازای تداوم محدودیت‌هایی که بر برنامه هسته‌ای خود اعمال می‌کند به ۴/۲ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش دسترسی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز