خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان محاسبات کشور:

تعامل دستگاههای نظارتی و اجرایی کشور تحقق شعار مدیریت جهادی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۶۱

مدیریت جهادی یعنی اینکه تعامل و هماهنگی داشته باشیم تا فساد مالی و اداری در روند اجرایی کشور به حداقل خود برسد.

رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: تعامل دستگاه نظارتی مانند دیوان محاسباتی با دستگاه های اجرایی کشور گامی برای تحقق شعار مدیریت جهادی است.

امین حسین رحیمی در نشست شورای اداری استان سمنان افزود: اینکه هر مدیر و دستگاهی فقط کار خودش را انجام دهد و تعامل لازم را نداشته باشد مدیریت جهادی نیست.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی یعنی اینکه تعامل و هماهنگی داشته باشیم تا فساد مالی و اداری در روند اجرایی کشور به حداقل خود برسد.

وی از ایجاد کمیته تعاملی پیشگیری از وقوع تخلفات و تقویت کارآمدی دستگاه های اجرایی در استانهای کشور خبر داد و اضافه کرد: این کمیته با عضویت مدیر دیوان محاسبات، یکی از معاونین استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیر دستگاه اجرایی مربوطه در هر استان شکل می گیرد.

رحیمی اظهار داشت: هدف از این کمیته کمک به اجرای صحیح امور و وظایف دستگاه اجرایی و تلاشی است برای پیشگیری از تخلفات مختلف که با مشورت، آموزش، راهنمایی و نظارت به موقع دیوان محاسبات در زمان هزینه بودجه دستگاه های اجرایی محقق می شود.

وی با بیان اینکه در رویکرد جدید دیوان محاسبات دنبال تشکیل پرونده برای مدیران نیستیم، ادامه داد: مدیران دستگاههای اجرایی باید حین خرج بودجه اجازه نظارت به دیوان محاسبات بدهند چرا که دیوان محاسبات نمی خواهد کار دستگاه اجرایی قفل شود.

وی با تقسیم بندی تخلفات مدیران به تخلفات بدون سوء نیت و تخلفاتی با نیت قبلی که فساد محسوب می شود، گفت: در تخلف نوع اول که در کشور زیاد است، همه باید تلاش کنند که چنین تخلفاتی شکل نگیرد.

رحیمی افزود: کمک به اصلاح قوانین و فرآیندهای قانونی، آموزش و مشورت دهی به مدیران به جلوگیری از تخلفات نوع اول کمک بزرگی می کند.

وی گفت: در تخلفاتی که فساد است دیوان محاسبات هیچ کمکی نمی کند و با کنترلهای داخلی باید آن را به حداقل رساند.

رییس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: پاسداری از بیت المال از دیدگاه دیوان محاسبات تنها تشکیل پرونده نیست بلکه کمک به دستگاه های اجرایی برای رسیدن به اهداف اجرایی و نداشتن تخلفات است.

وی تعدد قوانین، مقررات و آیین نامه ها و ناآگاهی مدیران از آنها را از عوامل بروز تخلفات اداری عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱ هزار عنوان قانون در کشور داریم که دستورالعمل و آیین نامه های زیادی با آن همراه است.

وی فقدان فرآیند الکترونیک و یکپارچه در کشور را از روزنه های نفوذ برای تخلفاتی مانند فرار مالیاتی دانست و گفت: اگر نظامی یکپارچه و با نظارت الکترونیک وجود داشته باشد، مانند کشورهای پیشرفته فرار مالیاتی به کمترین حد می رسد.

رییس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه در دوره جدید، حسابرسان این دیوان به دنبال گرفتن نقطه ضعف از مدیران دولتی نیستند و حسن نیت را در دستور کار خود قرار می دهند، از مدیران دولتی خواست با این نهاد همکاری داشته باشند و از مشورت آن بهره مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز