خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی در نشست خبری مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

به تیم مذاکره‌کننده خسته نباشید٬ می‌گوئیم / اثبات منزلت ایران٬ کمتر از نتیجه مذاکرات نبود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۸۵

هم در سطح دولت و هم در سطح مجلس٬ هماهنگی خوبی به عمل آمد و مذاکرات جایگاه بین‌المللی ایران را اثبات کرد و اثبات منزلت ایران کمتر از نتیجه مذاکرات نبود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات وین اظهار داشت: به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خسته نباشید می‌گوییم که با دقت و عقلانیت کامل از منافع ملی و ارزش‌ها دفاع کردند.

محسن رضایی با اشاره به جایگاه بین المللی ایران دربحثمذاکرات هسته‌ای گفت: هم در سطح دولت وهم در سطح مجلس هماهنگی خوبی به عمل آمد و مذاکرات جایگاه بین المللی ایران را اثبات کرد و اثباتشان و منزلت ایران کمتر از نتیجه مذاکرات نبود.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه انتخاب و عزل و نصب رئیس بانک مرکزی هر طرحی مطرح شده است که به اتمام رسیده به رهبری داده شده است و امروز هم به بررسی سیاست‌های کلی انتخابات پرداخته‌ایم که بیست نفر از اعضا در مورد کلیات آن صحبت کردند و از فردا وارد بندهای آن می‌شویم.

رضایی با تاکید براینکه آیین‌نامه انتخابات می‌بایست تغییراتی داشته باشد٬ اظهار کرد: تا کنون ۵۰ بار آیین نامه انتخابات تغییر کرده که باید جلوی این عمل گرفته شود و می‌بایست آیین نامه نهایی به صورت جامع و مفید به تصویب برسد که اگر این امر صورت پذیرد تا سالیان سال از آن بهره‌مند خواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: تدبیر رهبری در بحثاقتصاد مقاومتی بجا بود و می‌بایست در کنار مذاکرات به این امر خطیر اشاره شود و سند اقتصاد مقاومتی یکی از اسناد مهم کشور محسوب می‌شود و اگر مردم ومسئولین بدان توجه کنند می‌توانند خیلی از مسائل را حل نمایند.

وی در خصوص طرح رسیدگی به اموال مسئولین بیان داشت: این طرح در حال بررسی است و در مورد افرادی که باید دارایی‌هایشان بررسی شود٬ انجام خواهد شد و مشکل خاصی وجود ندارد و بررسی همه اموال مسئولان صورت می‌گیرد اما شیوه رسیدگی و بررسی متفاوت است.

رضایی در خصوص سیاستهای کلی انتخابات ابراز داشت: در بحثانتخابات وزارت اطلاعات و وزارت کشور در جلسات حضور خواهند داشت و حق رای دارند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا طرح استانی کردن انتخابات به تصویب رسیده‌است٬ گفت: در بحثاستانی کردن انتخابات تازه وارد بحثشده‌ایم و نمایندگان در مجلس در این خصوص صحبت‌هایی کرده‌اند اما مصوبه‌ای در این خصوص تاکنون تصویب نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز