خبرگزاری کار ایران

جزئیات جلسه غیرعلنی ظریف با کمیسیون امنیت ملی

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۱۶

در خصوص این نشست و جزئیات بیشتر٬ تنها می‌توان به بیان این مساله پرداخت که گزارش آقای ظریف همان چیزهایی بود که در رسانه‌های دیگر همیشه بیان می‌شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس خبر از جلسه‌ای با وزیر امور خارجه کشورمان داد که بنا به گفته باهنر٬ حتما نمایندگان از آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای آگاه خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ در مورد گزارش هسته‌ای ظریف به نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز گفت: آقای ظریف همان حرف‌های همیشگی را زدند که در رسانه‌ها و اخبار همیشه می‌زدند.

پیش از این علی لاریجانی رئیس مجلس به نمایندگان گفته بود٬ حتما مجلس را در جریان روند مذاکرات قرار خواهد داد.

سیدحسین نقوی حسینی ادامه داد: در خصوص این نشست و جزئیات بیشتر٬ تنها می‌توان به بیان این مساله پرداخت که گزارش آقای ظریف همان چیزهایی بود که در رسانه‌های دیگر همیشه بیان می‌شد.

محمدحسن آصفری در عین حالی که در گفتگویی رسانه‌ای درخصوص جزئیات جلسه غیرعلنی خبررسانی کرده بود٬ گفته بود: گزارش ارائه شده گزارش کاملی نبود، لذا مجلس هم پیامی به آقای ظریف داشت و آن اینکه مجلس به هیچ وجه توافق بد را قبول نخواهد کرد و زیر بار توافق بد نخواهد رفت، در عین حال خانه ملت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای توقع دارد که توافق خوب را بپذیرد، توافقی که در آن نقض همه تحریم‌ها باشد.

همچنین کریمی قدوسی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: وزیر امور خارجه در گزارش خود به لحاظ محتوایی تنها به مبانی اختلاف همیشگی میان ایران و ۱ + ۵ همچون اختلاف بر سر تعداد سانتریفیوژ‌ها، ‌ اختلاف اندک بر سر آب سنگین اراک، ‌ اختلاف بر سر سایت فردو و مسئله تحریم‌ها پرداخت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: آقای ظریف در پاسخ به سوالات نمایندگان هم وارد جزئیات نشد و زمانی که در قالب تعداد سانتریفیوژ مورد نظر تیم هسته‌ای ایران در آخرین مرحله چه بوده، عنوان کرد که این جزئیاتی است که همیشه بر سر آن بحثمی‌شود و توافقی صورت نگرفته و تا زمانی که موضوعی به تصویب نرسد، نمی‌شد صحبت کرد و حتما زمانی که توافق جامع به تصویب برسد، نمایندگان پس از آن از محتوای توافق مطلع خواهند شد.

با اینهمه دو تن از اعضای دیگر کمیسیون امنیت ملی از سیاست خارجی مجلس انتشار جزییات جلسه غیرعلنی را درست ندانستند.

منصوری آرانی در مورد جلسه غیرعلنی صبح امروز به خبرنگار ایلنا گفت: کاری اخلاقی و درست نیست جلسه‌ای که غیرعلنی برگزار شده است را هنوز به نتیجه نرسیده جزییات آن را بیان کنیم.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل نیز به ایلنا گفت: جلسه‌ای که غیرعلنی است جزییاتش را نباید بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز