خبرگزاری کار ایران

انتقاد علنی سعید جلیلی از مذاکرات هسته‌ای:

توافق ژنو، قرارداد ضعیفی است / باید به دنبال واقع‌بینی در سیاست خارجی باشیم

کد خبر : ۲۲۸۴۹۶

حفظ رژیم تحریم‌ها نشانه تداوم دشمنی با ملت ایران است و پاسخ متناسب خود را می طلبد. / آمریکا نمی تواند اهرم دشمنی علیه ملت ایران را به کار بگیرد و همزمان ادعای دوستی بکند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مذاکرات جاری هسته ای و تمدید توافق «ضعیف» ژنو، تاکید کرد: حفظ رژیم تحریم‌ها نشانه تداوم دشمنی با ملت ایران است و پاسخ متناسب خود را می طلبد.

به گزارش ایلنا به نقل از نامه نیوز، سعید جلیلی در جمع فرماندهان و سرگروهان حلقه‌های صالحین شهرستان بابل اظهار کرد: بسیج نهاد مقدسی است که مبدا آن امام خمینی(ره) بود و تعبیر شجره طیبه را نیز ایشان به کار بردند.

وی افزود: باید دید که بسیج چگونه می‌تواند شجره طیبه‌ای باشد که میوه‌های آن هر لحظه و هر زمان موجب برکاتی برای انقلاب اسلامی باشد؛ اگر بخواهیم نگاهی روشن به بسیج داشته باشیم، باید دید که بسیج در چه شرایطی رشد کرده است.

جلیلی با بیان اینکه ایران همیشه مورد توجه کشورهای دیگر قرار داشته و دارد و فعالیت آن زیر ذره‌بین است، تصریح کرد: چرایی توجه ابرقدرت‌ها به ایران مساله‌ای است که بسیجیان و مردم باید به آن توجه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان با زر و زور نتوانستند در مقابله با شجره طیبه به نتیجه ای برسند و اینک به ابزار تزویر متوسل شده اند و می خواهند با استفاده از این ابزار و به کارگیری اسلام جعلی و نامشروع، آن را جایگزین اسلام ناب محمدی(ص) کنند.

وی ادامه داد: این جریان تکفیری که از حمایت استکبار و آمریکا برخوردار هستند، می خواهند در برابر اسلام ناب بایستند اما هرگز نخواهند توانست به اهدافشان نزدیک شوند.

جلیلی با ذکر این نکته که جریان مقاومت پس از ۳۶ سال، پیشرفت کرد و اینک تکثیر شده است، اظهار داشت: گواه این تکثیر، آزادسازی جنوب لبنان در ادامه آزادسازی خرمشهر در دفاع مقدس ما بود و امروز این حرکت بزرگ به عنوان یک الگوی جهانی در حال شکل گیری و توسعه است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: دشمن این مساله را فهمیده و می خواهد با استفاده از جریان های تکفیری، مانع تکثیر اسلام ناب و برقراری تمدن بزرگ اسلامی شود.

جلیلی سپس به ویژگی های شجره طیبه پرداخت و گفت: این شجره طیبه متشکل از توده های مردم و بسیجیان است و دشمنان هرچقدر که تلاش کنند اما نمی توانند در مقابل آن کاری از پیش ببرند و در نهایت، پیروزی از آن ملت ها خواهد بود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها همه امکانات خود را علیه کشور ما به‌کار می‌گیرند تا بر مناسبات ما تاثیر بگذارند، افزود: قدرت‌های برتر حق برخورداری از سلاح‌های هسته‌ای را دارند اما کشورهای دیگر ندارند و این مساله مبنای مناسبات ابرقدرت‌ها در دنیا است.

جلیلی با اشاره به اینکه ما در واقعیت‌های دنیا با زور مواجه نیستیم، گفت: در واقعیت دنیا، ما با زور به اضافه تزویر مواجه هستیم و باید به دنبال واقع بینی در سیاست خارجی باشیم نه واقعیتی که آنها نشان می‌دهند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به مذاکرات جاری هسته ای و تمدید توافق «ضعیف» ژنو، اظهار داشت: حفظ رژیم تحریم‌ها نشانه تداوم دشمنی با ملت ایران است و پاسخ متناسب خود را می طلبد.

جلیلی در ادامه افزود: آمریکا نمی تواند اهرم دشمنی علیه ملت ایران را به کار بگیرد و همزمان ادعای دوستی بکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز