خبرگزاری کار ایران

بازنشسته‌ها نیاز به مجوز دولت دارند؛

سجادی: کفاشیان مجوزی برای استخدام کی‌روش نداشت / رضازاده و هاشمی دوشغله هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۴۶۴

فدراسیون‌فوتبال مجوزی برای استخدام کرانچار ندارد / دو شغله‌ها نباید در انتخابات شرکت کنند / نمایندگی‌مجلس و شورای‌شهر شغل است / اسامی ۳ فدراسیون‌ضعیف را اعلام می‌کنیم / تلاش می‌کنیم قانون را رعایت کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه انتخاب مربیان خارجی باید در کمیته تخصصی وزارت‌ورزش مورد بررسی قرار گیرد، گفت: انتخاب کی‌روش هم باید در این کمیته بررسی می‌شد، ولی فدراسیون‌فوتبال به بهانه اینکه جام ملت‌ها نزدیک است و زمان نداریم از این کار طفره رفت.

به گزارش ایلنا، نصراله سجادی که امروز شنبه بارادیو ورزش گفت و گو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: وقتی خبر انتخاب سرمربی برای تیم المپیک ایران در رسانه ها شنیده شد، از طرف مدیریت و برنامه ریزی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال تذکر داده شد که این اتفاق باید با مجوز شورای برون مرزی صورت گیرد و آنان عنوان کردند که قطعا این پرونده ارسال خواهد شد.

وی افزود: فدراسیون فوتبال هنوز پرونده کرانچار را برای بررسی در کمیته تخصصی شورای برون مرزی ارسال نکرده است. منتظر هستیم بفرستند، ولی تا این لحظه نفرستاده اند.

فدراسیون فوتبال توافقات نهایی را با کرانچار برای سرمربیگری تیم المپیک ایران جهت شرکت در انتخابی المپیک ریو انجام داده ولی گویا وزارت ورزش مخالف انتخاب او برای تیم امید است و حبیب کاشانی روز گذشته صراحتا این مشکل را مطرح کرد و عواقب هرگونه از دست رفتن زمان و ناکامی تیم امید را متوجه وزارت ورزش دانست. و به توافق اولیه رسیده است.

سجادی درباره ضرورت تشکیل شورای برون مرزی و کمیته تخصصی این شورا جهت بررسی پرونده مربیان خارجی گفت: مطابق آیین نامه سفر هر تیم و فرد خارجی که قرار است بیاید و یا به خارج برود، باید در شورای برون مرزی بررسی و تصویب شود و علاوه بر آن یک دستورالعمل هم وزارت ورزش ابلاغ کرده است که اگر مربی خارجی می خواهد بیاید باید بیوگرافی او فرستاده شود و در یک کمیته تخصصی با حضور خود رئیس فدراسیون بررسی شود.

وی اظهارداشت: این کمیته تخصصی از ۹ ماه پیش تشکیل شده تا کار کارشناسی انجام دهد و نظر بدهد.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره برگزاری مجامع و تناقض هایی که در این زمینه با موضوع قانونگرایی مورد نظر وزارت ورزش و جوانان از جمله در موضوع انتخابات فدراسیون تیراندازی مطرح می شود گفت: قانون می گوید دو شغله ها نباید نامزد شوند و افرادی مانند حسین رضازاده هم مستثنی نیستند و به ایشان تذکر داده شده است.

سجادی ادامه داد: اوایل بهمن ماه انتخابات فدراسیون وزنه برداری برگزار می شود و ایشان یا باید فدراسیون را انتخاب کند و یا شورای شهر را.

وی درباره سایر فدراسیون ها از جمله تیراندازی که رئیس آن نماینده مجلس شورای اسلامی است، گفت: تلاش می کنیم که قانون را رعایت کنیم. درباره فدراسیون اخیر هم اعتراضاتی از سوی برخی نامزدها صورت گرفت و اینها قابل بررسی است. افراد بازنشسته باید مجوز هیات دولت داشته باشند و افراد دو شغله به غیر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و ایثارگران نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.

به گفته وی عضویت در شورای شهر و نمایندگی مجلس شغل است و قانون هم آن را خیلی روشن و صریح گفته است.

وی درباره علت شرکت مهدی هاشمی در انتخابات فدراسیون تیراندازی و جلوگیری وزارت ورزش از حضور هادی ساعی به عنوان عضو شورای شهر تهران در انتخابات تکواندو گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفساریه ای از مجلس گرفته اند و گفته شده که نمایندگی مجلس شغل نیست، اما سازمان بازرسی با تکیه بر چند ماده می گوید که هم نمایندگی مجلس و هم شورای شهر شغل است.

سجادی در باره ثبت نام محمود مشحون برای ریاست فدراسیون بسکتبال برغم بازنشستگی گفت: طبق آیین نامه افراد بازنشسته برای ثبت نام مشکل ندارند و در فرم ها تاکید شده است که حضورش باید مطابق با قانون باشد و می تواند تا انتخابات مجوز بگیرد، اما ایشان و آقای مهدوی برای ریاست فدراسیون هندبال تقاضا کرده اند که مجوز گرفته شود و نامه آنها به کمیسیون اجتماعی هیات دولت ارسال شده است.

وی گفت: درخواست مجوز برای بازنشسته ها از طرف وزارت ورزش صورت می گیرد و بالای ۷۰ ساله ها را مجوز نمی دهند.

وی درباره عملکرد فدراسیون های ورزشی در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ گفت: حدود ۴ هفته پیش با روسای فدراسیون ها بصورت مشروح عملکرد فدراسیون ها را بررسی کردیم و جمع بندی ارایه شد و کارهایی هم که باید برای آینده بکنند جهت کسب سهمیه المپیک ریو گفته شد.

سجادی ادامه داد: دو تا سه فدراسیون از نظر ما خیلی ضعیف ظاهر شدند و اسامی آنها طی یک یا دو هفته آینده اعلام می شود.

به گفته وی، ستادی نیز برای بازی های المپیک و پارالمپیک ریو تشکیل شده است که بیشتر نقش هماهنگ کننده دارد و سیاستگذاری کلی می کند و کارهایی که در بدنه و فدراسیون های ورزشی بصورت هماهنگ ابلاغ می شود تا از تمام توان استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز