خبرگزاری کار ایران

معترضان در هنگ‌کنگ بار دیگر با پلیس درگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۴۳۶

دانشجویان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز به‌دنبال اقدام گسترده پلیس مبنی بر جمع‌آوری کامل موانع، کمپ و چادرهای معترضان از سطح خیابان‌ها و به‌ویژه منطقه «مونگ‌کوک» با ماموران امنیتی درگیر شدند.

هزاران دانشجوی هوادار دموکراسی امروز - شنبه - بار دیگر با پلیس هنگ‌کنگ درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دانشجویان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز به‌دنبال اقدام گسترده پلیس مبنی بر جمع‌آوری کامل موانع، کمپ و چادرهای معترضان از سطح خیابان‌ها و به‌ویژه منطقه «مونگ‌کوک» با ماموران امنیتی درگیر شدند.

ماموران امنیتی هنگ‌کنگ پس از ساعت‌ها درگیری توانستند معترضان را با استفاده از باتوم و اسپری فلفل متفرق کنند.

دانشجویان هوادار دموکراسی پس از اقدام‌های پلیس برای متفرق ساختن آن‌ها بار دیگر در یک راهپیمایی سه ساعته در حالی که شعارهایی مانند «دموکراسی کامل و واقعی» سر می‌دادند، توسط ۲۸ هزار مامور پلیس هنگ‌کنگ محاصره شدند.

معترضان در پاسخ به اقدام‌های خشونت‌آمیز پلیس سعی کردند تا با پرتاب تخم‌مرغ، بطری آب و چوب مامواران پلیس را به عقب برانند.

سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته اعلام کرد که «جوشوا وونگ» و «لستر شام» که اخیرا به‌عنوان دو رهبر معترضان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ دستگیر شده بودند، در جریان بازداشت‌شان مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته‌اند.

بنا بر این گزارش، دانشجویان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ از حدود دو ماه گذشته در اعتراض به فقدان دموکراسی در قانون اساسی و محدودیت‌های تعیین شده توسط مقام‌های این شبه‌جزیره برای انتخابات سال ۲۰۱۷، با حضور نیافتن در کلاس‌ها، برقراری کمپ در سطح خیابان‌ها و بستن مراکز مهم تجاری دست به اعتصاب گسترده‌ای زده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز