خبرگزاری کار ایران

آثار علیرضا میرزارضایی در گالری الهه

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۹۶

درفضای کنونی نوعی تعلیق را مشاهده می‌کنم که بیانگر تجربه‌ی اضطراب ونگرانی است. انسانها اغلب از جایگاه خود کنده شده و شکلی ازعدم تعلق و بی وزنی دلهره آور را به نمایش می‌گذارند.

آثار علیرضا میرزارضایی با نگاهی به شرایط زیستی انسان‌ها در گالری الهه برای علاقه‌مندان به نمایش درآمده است.

میرزارضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره ایده شکل‌گیری نمایشگاه و آثارش گفت: من نقاش هستم که نسبت به رویدادهای اطرافم حساسیت نشان می‌دهم. شرایط زیستی انسان‌ها دلمشغولی همیشگی من است. در فضای کنونی نوعی تعلیق را مشاهده می‌کنم که بیانگر تجربه اضطراب و نگرانی است. انسان‌ها اغلب از جایگاه خود کنده شده و شکلی از عدم تعلق و بی‌وزنی دلهره آور را به نمایش می‌گذارند. تجربه‌ای اجتماعی که در آن در اغلب موارد بیگانگی و عدم ارتباط بیشتر از نزدیکی و همدلی مشاهده می‌شود. فیگور‌ها و بدن‌ها از فضاهای عبور می‌کنند که عمقی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. بدن‌ها درانزوا قرار دارند و فضا؛ همزمان بسته و محدود و بیکران به نمایش درمی‌آید.

وی درباره سبک نقاشی‌ها و تاریخ تهیه آثارش بیان کرد: سبک و شیوه نگرش شخص؛ اتفاقی است که در فرآیند نقاشی برای من معنا پیدا می‌کند. من سبکی را انتخاب نکرده‌ام بلکه هر نامی که بشود به آن داد نتیجه رفتار نقاشانه من در جریان شکل‌گیری تجربه‌ای هنری است. آثار در سال ۹۳تهیه شده‌اند.

نمایشگاه انفرادی علیرضا میرزارضایی؛ تا ۱۰ آذر در گالری آذر واقع در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، بن بست امینی برقرار خواهد بود و علاقه‌مندان هر روز از ساعت ۴ تا ۸ بعد از ظهر؛ از نمایشگاه بازدید کنند.

علیرضا میرزارضایی نقاش ۳۳ ساله است که از در دوران طفولیت ناشنوای کامل است. او دیپلم خود را از هنرستان هنرهای تجسمی پسران تهران گرفت و پس از آن وارد دانشگاه شد و مدرک فوق لیسانس نقاشی را اخذ کرد. او در طول سال‌های ۷۵ تا ۸۰ نمایشگاه‌های انفرادی بسیاری را برگزار کرد اما به دلیل مشکلات شخصی؛ فعالیت‌های خود را متوقف کرد و شروع دوباره کار وی از سال ۹۱ بود که منجر به برگزاری نمایشگاهش در گالری الهه شد. میرزارضایی هم اکنون در هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی مشغول تدریس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز