خبرگزاری کار ایران

برای بررسی طرح الحاق موادی به قانون مقررات مالی دولت؛

مجلس شنبه و دوشنبه جلسه علنی خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۷۵

تا پایان بررسی طرح الحاق موادی به تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که از دوهفته گذشته آغاز شده است، ٬ جلسه علنی برگزار خواهد شدو نمایندگان روزهای شنبه و دوشنبه برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود نخواهند رفت.

محمدرضا باهنر٬ نایب رییس مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی روز چهارشنبه اعلام کرد به دلیل اینکه براساس آیین نامه داخلی اگر بررسی دستوری بیش از ۶ نوبت به طول بیانجامد، نمایندگان باید از آن پس تمامی روزها تا پایان بررسی آن طرح جلسه علنی برگزار کنند، روز شنبه نیز مجلس جلسه علنی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ تا پایان بررسی طرح الحاق موادی به تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که از دو هفته گذشته آغاز شده است، مجلس شورای اسلامی جلسه علنی خواهد داشت و نمایندگان روزهای شنبه و دوشنبه برای سرکشی به حوزه های انتخابیه خود نخواهند رفت.

اما درصورت پایان طرح الحاق موادی به تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در هفته آینده، نمایندگان به بررسی دستورهای زیر خواهند پرداخت:

* گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره طرح اصلاح موادی از قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که از شورای نگهبان اعاده شده است.

* رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل که از شورای نگهبان اعاده شده است.

* گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح جامع حدنگار(کاداستر) که از شورای نگهبان اعاده شده است.

* ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر.

* رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن.

*گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره طرح اصلاح قانون تعاونی کردن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکت های تعاونی روستایی که از مجمع تشخیص مصلحت نظام اعاده شده است.

* رسیدگی به ادامه گزارش کمیسیون فرهنگی درباره طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها.

* گزارش کمیسیون عمران درباره طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان.

* بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش.

* رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی.

* گزارش شور دوم کمیسیون انرژی درباره طرح حمایت از صنعت برق کشور.

* بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده.

* گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره طرح اصلاح بندهایی مربوط به قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که این طرح توسط شورای عالی استان ها ارایه شده است.

موارد زیر نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی که عملکرد شرکت کارگزاری سهام عدالت است.

همچنین قرار است گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد برداشت ۱/۴ میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی که برخلاف قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور بود، قرائت خواهد شد.

نمایندگان مجلس همچنین انتخاب ناظرین درمجامع و شوراها از جمله انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس(یک نفر از کمیسیون اجتماعی و یک نفر از کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات) به عنوان ناظر در شورای حقوق و دستمزد و انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به انتخاب کمیسیون و تصویب مجلس به عنوان ناظر در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش را در دستور کار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز