خبرگزاری کار ایران

راه اندازی ایستگاه‌های اهدای خون برای زائران عتبات

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۳۶

این طرح تحت عنوان «نذر خون» در ایام اربعین به تأسی از فرهنگ عاشورایی اجرا می‌شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون از راه اندازی ایستگاه‌های اهدای خون در مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه در ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر پورفتح الله در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت به اجرای طرح دریافت خون از زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و گفت: این طرح تحت عنوان «نذر خون» در ایام اربعین به تأسی از فرهنگ عاشورایی اجرا می‌شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به اجرای موفق و تاثیرگذار طرح نذر خون در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) افزود: این طرح در ایام اربعین قابل توسعه و تداوم خواهد بود.

وی اضافه کرد: همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای با کشورهای متعدد در زمینه اهدای خون از دیگر برنامه‌های جاری این سازمان است.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار گفت: امسال عزم ملی برای اعزام زائران عتبات در اربعین در میان مردم و دستگاه‌های کشور به منظور تسهیل روند اعزام زائران به عتبات و شرکت در همایش عظیم اربعین در کربلای معلی که نماد اقتدار تشیع و بزرگ‌ترین مانور و همایش شیعی در جهان است، به وجود آمده است.

وی حرکت سازمان انتقال خون در جهت ترویج و تثبیت فرهنگ اهدای خون در قالب طرح نذر خون با استعانت از مراسم اربعین حسینی(ع) را در راستای فرهنگ ایثار خون اهل بیت(ع) و پیروان آن بزرگواران توصیف کرد و اظهار داشت: این اقدام می‌تواند علاوه بر جنبه نمادین آن، بخش قابل توجهی از نیازهای هموطنان را پوشش دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: اهدای خون مایه رسیدن به آرامش فکری و تقویت روحیه اهدا کنندگان شده و دارای تأثیرات مثبت اجتماعی، انسانی و نوعدوستی در میان مردم بویژه زائران خواهد بود؛ لذا سازمان حج و زیارت با تمام توان در توسعه و نهادینه کردن فرهنگ نذر خون در میان زائران همکاری خواهد کرد.

در این جلسه مقرر شد سازمان انتقال خون کشورمان پایگاه‌های اهدای خون را در مرزهای زمینی عتبات بخصوص در هنگام بازگشت زائران اعزامی اربعین دایر کند و فرهنگ اهدای خون را با تأسی از حماسه عاشورا در کربلای معلی احیا و بازسازی کرده تا از این رهگذر اهدا کنندگان فعال خون شناسایی و ترغیب شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز