خبرگزاری کار ایران

شیخ الاسلام در گفتگو با ایلنا:

وین، جنگ روی میز بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۱۵۵

در طی این ۳۵ سال همواره با زیاده خواهی غربی ها دست و پنجه نرم کرده ایم به نوعی تماماً با آمریکا در جنگ بوده ایم تا جایی که این موضوع در وین هم مشاهده شد.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات وین و تمدید آن اظهار کرد: دلیل و علت اصلی اینکه به یک توافق جامع با طرف غربی نرسیدیم تنها یک دلیل دارد و آنهم زیاده‌خواهی آمریکا است.

حسین شیخ‌الاسلام کارشناس امور بین‌الملل در خصوص زیاده‌خواهی‌های آمریکا در روند مذاکرات‌هسته ای به خبرنگار ایلنا گفت: در طی این ۳۵ سال همواره با زیاده‌خواهی غربی‌ها دست و پنجه نرم کرده ایم به نوعی تماماً با آمریکا در جنگ بوده‌ایم تا جایی که این موضوع در وین هم مشاهده شد.

سفیر اسبق کشورمان در سوریه با اشاره به توافقات سال ۱۹۴۷ اذعان داشت: مذاکرات وین را باید یک جنگ روی میز تلقی کرد به گونه‌ای که تمامی دنیا با آمریکا همسو شدند چراکه در سال ۱۹۴۷ هم یک توافقی میان کل دنیا با آمریکا صورت گرفت و نتیجه‌اش این شد که ارزش دلار جای طلا را گرفت که نیکسون هم به این موضوع جامه عمل پوشاند و می‌بینیم که همه به نوعی با آمریکا هم‌پیمان شدند.

وی افزود: با نگاهی به قانون استرداد مجرمین میان آمریکا و انگلیس می‌توان دریافت که حتی آمریکا که روزی مستمره انگلیس بوده است٬ وزن این قانون را به سمت خود متمایل کرده است و به نوعی سیاستش بر سر انگلیس سایه اداخته است لذا باید دریافت که زیاده‌خواهی آمریکا در تمامی دنیا ریشه دوانده است و همین زیاده‌خواهی باعثشد تا به یک توافق جامع دست نیابیم.

شیخ الاسلام در پایان اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود مذاکرات دستاوردی برای ایران نداشته است٬ حرف نادرستی است چراکه غربی‌ها به اصل غنی‌سازی ایران که از نظر آنها خارج از چارچوب بوده است٬ اعتراف کرده‌اند اما به هر حال باید دانست که تنها زیاده‌خواهی آمریکا باعثنرسیدن به یک توافق جامع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز