خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت امارات در وین:

اوپک عجله نکند قیمت نفت بزودی پایدار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۸۰

ما عجله نمی‌کنیم و واهمه‌ای نداریم، این نخستین بار نیست، این بحرانی نیست که لازم داشته باشد عجله کنیم، ما شاهد قیمتهای پائین تر از این هم بوده‌ایم.

وزیر نفت امارات یک روز مانده به نشست ١۶۶ اوپک در وین اطمینان داد که قیمتهای نفت به ثبات مورد نیاز می رسد اما همه کشورها باید برای ایجاد توازن پا پیش بگذارند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اینترنتی گالف بیزنس، سهیل ابن محمد المزروعی، وزیر نفت امارات، روز چهارشنبه(پنجم آذرماه) در حالیکه برای شرکت در نشست بسیار مهم اوپک در وین حاضر شده بود، هصدا با عربستان گفت که اوپک نباید عجله کند زیرا قیمتها به زودی پایدار می شوند.

المزروعی همچنین از سایر تولیدکنندگان نفت جهان خواست که برای ایجاد توازن در عرضه نفت در بازارهای جهانی وارد عمل شوند و کمک کنند.

وزیر نفت امارات گفت: ما عجله نمی کنیم و واهمه ای نداریم، این نخستین بار نیست، این بحرانی نیست که لازم داشته باشد عجله کنیم، ما شاهد قیمتهای پائین تر از این هم بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه افت قیمت نفت نمی تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، گفت: بازار در نهایت خود را اصلاح می کند.

عربستان نیز دیروز به گونه ای اظهار نظر کرد که احتمال حمایت خود را از کاهش تولید نفت کاهش داد. این در حالی اتفاق افتاد که روز سه شنبه، وزیر نفت روسیه همکاری با اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت روسیه را منتفی کرده بود.

المزروعی با اشاره به اینکه اوپک در نشست روز پنجشنبه تمامی گزینه های را بررسی می کند، گفت: ما به راهکارهای کوتاه مدت علاقه ای نداریم زیرا می دانیم که پایدار نیستند.

وی افزود: به نظر من اوپک نباید تنها جایی باشد که برای حل این موضوع اقدام می کند، اوپک مازاد عرضه را ایجاد نکرده است.

وزیر نفت امارات تاکید کرد: مازاد عرضه به علت انقلاب تولید نفت از منابع غیر متعارف ایجاد شده است، فکر می کنم که همه باید در ایجاد توازن در بازار نقشی بر عهده بگیرند، نه اینکه اوپک به تنهایی وارد عمل شود.

این مقام اماراتی همچنین اظهار کرد که اوپک فارغ از هر تصمیمی که بگیرد، قیمت خاصی را برای نفت در نظر نمی گیرد.

وی گفت: اینکه چه قیمتی مناسب است دیگر برای اوپک موضوعیت ندارد، بلکه برای آنها(تولیدکنندگان نفت خارج از اوپک) معنی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز