خبرگزاری کار ایران

همسر سردار شهید شیرسوار:

شهدا نفس دادند تا ما نفس بکشیم / در زمینه ادبیات پایداری، کم کاری کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۳۷

امروز جنگ سخت نداریم و جنگ نرم به میدان آمده و ما خیلی غفلت کردیم وکار فرهنگی انجام ندادیم.

همسر شهید شیرسوار گفت: امروز جنگ سخت نداریم و جنگ نرم به میدان آمده و ما خیلی غفلت کردیم.

به گزارش ایلنا، سوسن ملکیان در مراسم بزرگداشت روز مازندران در سالن اجتماعات حوزه هنری استان، با بیان اینکه، خانواده شهدا برای نسل نخست دفاع مقدس، تداعی‌گر خاطره و برای نسل چهارم، درس هستند اظهار داشت: خانواده شهدا مخالف هنر نیستند.

وی، ادامه داد: جنگ ما افسانه نبود، واقعیت بود و این در حالی است که دانش آموزان امروز در کتاب‌ها می‌خوانند همسر شهید و فرزند شهید، اما نمی‌دانند که همسر و فرزند شهید کیست.

ملکیان، با بیان اینکه تاریخ را زمانی می‌خوانیم که آن برهه زمانی را ندیده باشیم، تصریح‌ کرد: خانواده شهدا، تاریخ زنده هستند.

همسر شهید شیرسوار، با اشاره به اینکه خانواده شهدا با هنر، بیگانه نیستند، افزود: در سال ۶۳ با همسرم شهید شیرسوار به جشن عروسی یکی از اقوام رفتیم و شهید شیرسوار با لباس سپاهی در آن مراسم حاضر شد، وقتی علت را جویا شدم همسرم به من پاسخ داد که مردم باید بدانند سپاهی‌ها، بسیجی‌ها هم در جشن عروسی حضور می‌یابند.

وی افزود: همسرم گفت اسلام در همه جا و با هر شکلی وجود دارد و این دیگران هستند که با اسلام نیستند.

همسر شهید شیرسوار، با اشاره به تاکیدات رهبری در زمینه ناتوی فرهنگی، اظهار داشت: امروز جنگ سخت نداریم و جنگ نرم به میدان آمده و ما خیلی غفلت کردیم وکار فرهنگی انجام ندادیم.

ملکیان با بیان اینکه خانواده شهدا را خانواده‌های مادی قلمداد می‌کنند، گفت: در حالی که این‌گونه نیست و اگر من خودرویی در اختیار دارم برای تهیه آن، زحمت کشیدم.

وی با اشاره به اینکه شهدا نفس دادند تا ما نفس بکشیم، افزود: ما اینها را فراموش کردیم و در زمینه ادبیات پایداری، کم‌کاری کردیم.

همسر شهید شیرسوار با اشاره به اینکه اگر زندگی می‌کنیم هنوز به یاد دفاع مقدس است، ادامه‌ داد: هیچ‌کس سراغ ما را نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه ممکن است فرزند شهید هم معتاد و کارتن خواب شود و یا فرزند شهید مسئولیت دارد و او را عزل می‌کنند، افزود: من همسر شهید در مدرسه گمنام هستم و ما را معرفی نمی‌کنند.

ملکیان با اشاره به اینکه نگاه‌ها را باید تغییر دهیم، خطاب به حاضران گفت: شاد زندگی کنید، ما مخالف شادی نیستیم و فقط ذکر نداریم و جنگ ما هم فقط افراد تسبیح به دست نبودند که فقط نماز و دعا بخوانند.

وی با بیان اینکه هفت سال با شهید زندگی کردم و فرزند ۶ ماهه من، پدر ندید و در نبود وی بزرگ شد افزود: با زندگی خانواده شهدا آشنا شوید زیرا ما مستند حاضر هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز