خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) خبر داد:

ساخت آب‌شیرین‌کن‌های خورشیدی / تدوین سند توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۵۱

دو پایلوت آب شیرین‌کن مبتنی بر فناوری HD را با حمایت ستاد فناوری انرژی‌های نو ساخته‌ایم و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی ساخت آب شیرین‌کن‌های خورشیدی مبتنی بر یک فناوری برتر هستیم که برای کشور کارآیی داشته باشد.

مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) از ساخت پایلوت آب شیرین‌کن‌های خورشیدی و تدوین سند توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، اکبر شعبانی‌کیا اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که در ستاد انرژی‌های تجدیدپذیر با همکاری پژوهشکده صنایع شیمیایی وابسته به جهاددانشگاهی صورت گرفته، تعریف و ساخت پایلوت‌های کوچک آب‌شیرین‌کن‌های خورشیدی است.

وی افزود: دو پایلوت آب شیرین‌کن مبتنی بر فناوری HD را با حمایت ستاد فناوری انرژی‌های نو ساخته‌ایم و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی ساخت آب شیرین‌کن‌های خورشیدی مبتنی بر یک فناوری برتر هستیم که برای کشور کارآیی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی دستگاه‌های متولی بخش آب و صنایع، بتوانیم در آینده نزدیک وارد مرحله بومی‌سازی آب شیرین‌کن‌های با ظرفیت بالا با رویکرد انرژی‌های تجدیدپذیر شویم.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب برای مناطقی که امکان دسترسی به آب شبکه ندارند یکی از اهداف ساخت این آب شیرین‌کن‌ها است، گفت: آب شیرین‌کن‌های خورشیدی برای برای جزایر و روستاها قابلیت استفاده دارد و می‌توان آب را با کاربری‌های مختلف ازجمله صنعت، کشاورزی و شرب و همچنین کیفیت‌های متفاوت تصفیه کرد.

وی همچنین از تدوین سند توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و گفت: با تدوین این سند و حمایت‌های دولت و مجلس در قالب تحقق اهداف کشور، کاربرد و زیرساخت انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه می‌یابد.

وی تاکید کرد: این سند یک سند جامعی است که پشتوانه مطالعه‌های خوبی داشته و هم‌اکنون در مراحل نهایی تصویب در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل خوبی که انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور دارد، تلاش می‌شود با تدوین این سند، موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر به جایگاه واقعی خودش برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز