خبرگزاری کار ایران

رهبران کشورهای همکاری منطقه‌ای آسیای جنوبی در نپال دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۳۳

هنوز مشخص نیست «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و «نواز شریف» همتای پاکستانی وی در حاشیه حضور رهبران عضو اجلاس همکاری منطقه‌ای کشورهای آسیای جنوبی در نپال دیدار می‌کنند یا خیر.

رهبران اعضای اجلاس همکاری منطقه‌ای کشورهای آسیای جنوبی از جمله هند و پاکستان امروز - چهارشنبه - در نپال دیدار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، هنوز مشخص نیست «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و «نواز شریف» همتای پاکستانی وی در حاشیه حضور رهبران عضو اجلاس همکاری منطقه‌ای کشورهای آسیای جنوبی در نپال دیدار می‌کنند یا خیر.

مودی در سخنرانی خود با اشاره به حملات شبه‌نظامیان پاکستان به «بمبئی» پایتخت اقتصادی هند در سال ۲۰۰۸ که ۱۶۶ کشته بر جا گذاشت، گفت: «اگر به امنیت و جان و مال مردم خود حساس هستیم، پس باید روابط دوستانه خود را عمیق‌تر و همکاری‌های خود را در منطقه گسترده‌تر کنیم.»

شریف در اجلاس همکاری منطقه‌ای کشورهای آسیای جنوبی تصریح کرد: «نگرش من به آسیای جنوبی منطقه‌ای آزاد است که به‌جای درگیری و جنگ با یکدیگر، در کنار هم با فقر، بیماری، بیکاری و کمبود غذا مبارزه کنیم.»

مقام‌های هند روز گذشته اعلام کردند که اختلافات میان هند و پاکستان حل‌نشده باقی مانده‌اند و به این ترتیب مودی و شریف با یک‌دیگر دیدار نمی‌کنند.

احتمال می‌رود مودی و شریف در مراسم شام امشب به‌ میزبانی نخست‌وزیر نپال با هم دیدار و درباره برخی مسائل امنیتی در منطقه گفت‌و‌گو کنند.

اجلاس همکاری منطقه‌ای آسیای جنوبی نخستین بار در سال ۲۰۱۱ با عضویت افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، مالدیو، نپال، پاکستان و سریلانکا و با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی و امنیتی و ثبات در منطقه و افزایش روابط چندجانبه ایجاد شد.

نیروهای نظامی هند و پاکستان اخیرا درگیری‌های شدیدی در منطقه مرزی کشمیر، که هر دو کشور مدعی مالکیت آن‌ هستند، با یکدیگر داشته‌اند که به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی منجر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز