خبرگزاری کار ایران

رهبران دانشجویان معترض در هنگ‌کنگ دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۵۵

ماموران پلیس هنگ‌کنگ امروز «جوشا وونگ» و «لستر شام» دو نفر از رهبران اصلی اعتصاب دانشجویان معترض هوادار دموکراسی را دستگیر کردند.

ماموران پلیس هنگ‌کنگ امروز - چهارشنبه - در جریان عملیات پاک‌سازی در یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های این شبه‌جزیره، دو نفر از رهبران اصلی اعتصاب دانشجویان هوادار دموکراسی را دستگیر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ماموران پلیس هنگ‌کنگ امروز «جوشا وونگ» و «لستر شام» دو نفر از رهبران اصلی اعتصاب دانشجویان معترض هوادار دموکراسی را دستگیر کردند.

ماموران پلیس هنگ‌کنگ و دانشجویان معترض هوادار دموکراسی با آغاز عملیات پاکسازی و جمع‌آوری موانع و کمپ‌ها از سطح شهر به‌ویژه در منطقه «مونگ‌کوک» با یکدیگر درگیر شدند ولی این درگیری‌ها به خشونت کشیده نشد.

نزدیک به چهار هزار مامور پلیس در یک عملیات سه ساعته برای جمع‌آوری کمپ‌ها و موانع شرکت کردند.

بسیاری از شهروندان هنگ‌کنگ اخیرا نسبت به ترافیک و مشکلات عبور و مرور در خیابان‌های شهر از دانشجویان به مقام‌های قضایی هنگ‌کنگ شکایت کردند.

مقام‌های پلیس هنگ‌کنگ هنوز درباره جمع‌آوری تمام کمپ‌ها و موانع از سطح شهر اظهار نظری نکرده‌اند.

دانشجویان معترض هوادار دموکراسی از حدود دو ماه گذشته با اعتصاب و برقراری کمپ‌های گسترده در سطح شهر تلاش می‌کنند تا فقدان دموکراسی در قانون اساسی و محدودیت‌های انتخابات سال ۲۰۱۷ را لغو کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز