خبرگزاری کار ایران

در آستانه سفر هیات بلند پایه اقتصادی خوزستان به بصره عراق؛

استاندار خوزستان و سرکنسول عراق در ایران، دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۳۱

گفتنی است این دومین دیدار رسمی سرکنسول عراق با استاندار خوزستان طی یک سال گذشته است. اولین جلسه آن آبان ماه سال گذشته انجام شد که درآن در ارتباط با پایانه شلمچه تصمیماتی برای تسهیل اجرایی شدن مصوبات پیشین همکاری‌ها اتخاذشد.

در آستانه سفر هیات بلند پایه اقتصادی استان خوزستان به استان بصره عراق، عبدالحسن مقتدایی استاندار این استان سه شنبه شب با ابراهیم صالح محمد سرکنسول عراق در ایران در محل استانداری خوزستان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مقتدایی دراین دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های گذشته مقامات دو استان خوزستان و بصره عراق، اظهار امیدواری کرد روند جاری همکاری‌ها با جدیت بیشتری تداوم یابد.

استاندارخوزستان نسبت به فراهم ساختن تسهیلات سفر زوار عراقی برای عزیمت به مشهد مقدس اعلام آمادگی کرد اما در عین حال خواستار همکاری طرف عراقی برای تردد زوار ایرانی به کربلای معلی شد.

مقتدایی همچنین در زمینه ارایه خدمات بهداشت و درمان به نیازمندان کشور همسایه عراق اعلام آمادگی کرد اما پیشنهاد داد که ارایه این خدمات را می‌توان درخاک عراق با صدور خدمات بهداشت و درمان آغاز کرد.

استاندار خوزستان به طرح ساماندهی پایانه چزابه و شلمچه اشاره کرد و گفت: برای فراهم ساختن تسهیلات تردد اتباع دو کشور، این دو پایانه اعم از جاده‌های دسترسی به آن و خود پایانه ساماندهی می‌شود.

ابراهیم صالح محمد سرکنسول عراق در ایران نیز خواستار افزایش ظرفیت تردد زوار عراقی برای عزیمت به مشهد مقدس شد اما در عین حال از گران بودن هزینه‌های درمان و هتل‌های اقامتی در ایران خرده گرفت و گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان، پیشنهاد می‌گردد که عزیمت زوار مشهد مقدس صرفا از طریق سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی صورت گیرد.

وی پیشنهاد تشکیل جلسات مشترک بین کنسولگری عراق و استانداری خوزستان با حضور نماینده وزارت خارجه جمهوری اسلامی در استان خوزستان را داد که مورد استقبال قرارگرفت.

گفتنی است این دومین دیدار رسمی سرکنسول عراق با استاندار خوزستان طی یک سال گذشته است. اولین جلسه آن آبان ماه سال گذشته انجام شد که درآن در ارتباط با پایانه شلمچه تصمیماتی برای تسهیل اجرایی شدن مصوبات پیشین همکاری‌ها اتخاذ شد.

در ادامه ابراهیم صالح محمد بر ادامه روابط و همکاریهای اقتصادی بین استان‌های خوزستان و بصره ونیز میسان عراق تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز