خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام یونسی:

بزرگترین خطر برای دیانت، دین بدون اخلاق و اخلاق بدون دین است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۱۹

خطر اصلی برای دینداری، شرک جدید است که در قالب مکاتب، ایدئولوژی‌های جدید و ایسم‌ها و سلطه استکباری دیده می‌شود، این شرک جدید است که اسلام و مسیحیت را هدف قرار داده است و با هر دو مخالف است.

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت دینی و مذهبی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های افراطی مانند داعش گفت: امروز باید تعریف جدیدی از رسالت دینی و نجات انسان از خشونت شود که این تعریف همکاری متقابل اسلام و مسیحیت را می طلبد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی در مراسم افتتاحیه نهمین دور از گفت‌وگوهای دینی که عصر سه شنبه در حسینیه الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می فرماید دین در مقابل دین نیست، دین در مقابل شرک است و رسالت دین مقابله با بی دینی و شرک می باشد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه شریفه‌ای از قرآن آورده بین ما و شما(مسلمان و مسیحی) مشترکاتی است و دقیقا اشاره به توحید می کند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت دینی و مذهبی اظهارداشت: اما بعدها رابطه اسلام و مسیحیت به گونه‌ای تعریف شد که گویا این دو دین در برابر هم هستند.

یونسی تصریح کرد: خطر اصلی برای دینداری، شرک جدید است که در قالب مکاتب، ایدئولوژی‌های جدید و ایسم‌ها و سلطه استکباری دیده می‌شود، این شرک جدید است که اسلام و مسیحیت را هدف قرار داده است و با هر دو مخالف است.

وی با بیان اینکه بزرگترین خطری که دیانت را تهدید می‌کند دین بدون اخلاق و اخلاق بدون دین است، گفت: اگر اخلاق را از دین حذف کنیم خشونت های مختلفی پدید می‌آید که امروز در دنیا شاهد آن هستیم.

یونسی ادامه داد: آنچه امروز توسط گروه‌هایی همانند داعش و طالبان تحت نام اسلام انجام می گیرد، هیچ ربطی به اسلام ندارد.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: پیروان ادیان الهی باید از رسالت دینی و نجات انسان از بی دینی و خشونت تعریف جدیدی ارائه دهند، این تعریف همکاری متقابل اسلام و مسیحیت را می طلبد.

یونسی در حاشیه این نشست نیز با کاردینال ژان لوئی توران رییس هیات و رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم همکاری بیش از پیش پیروان و مقام‌های مذهبی مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز