خبرگزاری کار ایران

حقیقی در همایش بسیج، جوانان و خودباوری:

بسیج می‌تواند در مقابل قدرت‌های جهانی بایستد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۵۴

فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: شهرستان تنگستان از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای در بین شهرستان‌های کشور برخوردار است؛ چرا که این شهرستان پیشانی مبارزه با استعمارگران بوده و در رأس این مبارزات، سردار بزرگ، شهید رئیسعلی دلواری بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: امروزه ۱۰ قدرت برتر جهانی در حال رقابت با ما هستند که بسیج با شاخصه‌های ممتازی که دارد، می‌تواند با خودسازی در مقابل این قدرت‌ها بایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، فتح‌الله حقیقی در همایش بسیج، جوانان و خودباوری در سالن ارشاد اهرم به تاریخچه مبارزاتی تنگستان اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان تنگستان از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای در بین شهرستان‌های کشور برخوردار است؛ چرا که این شهرستان پیشانی مبارزه با استعمارگران بوده و در رأس این مبارزات، سردار بزرگ، شهید رئیسعلی دلواری بوده است.

وی ادامه داد: این شهرستان در هشت سال نبرد حق علیه باطل نیز با تقدیم بیش از ۱۵۰ شهید، ۱۳۲ جانباز و ۲۱ آزاده نقش ارزشمندی در دفاع مقدس داشته است.

حقیقی مشارکت تنگستانی‌ها در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های ممتاز این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: متوسط میزان مشارکت در انتخابات حدود ۷۰ درصد در کشور است که این میزان در استان بوشهر ۸۰ درصد و در تنگستان حدود ۸۵ درصد است.

وی با بیان اینکه امام(ره) بزرگ‌ترین افتخار خود را بسیجی بودن ذکر کرده، گفت: ما نباید بسیج را در قاموس یک حزب یا یک گروه تعریف کنیم، چرا که بسیج یاوران حقیقی انقلاب، نظام و ملت بزرگ ایران هستند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری به سرعت تحولات اخیر در عرصه فناوری اشاره کرد و یادآور شد: بسیجیان باید با کسب علم و دانش از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند تا از دنیای فناوری‌های نوین عقب نیفتند و بتوانیم با دنیای پیچیده امروز رقابت کنیم.

وی کاهش استفاده از نفت با وجود رشد جمعیت و افزایش صنایع را ناشی از پیشرفت‌های علمی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین عنوان کرد و گفت: سهم استفاده از انرژی نفت به نسبت یک دهه گذشته از ۳۸ درصد به ۲۸ درصد کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۵۰ میلادی استفاده از نفت تا حد زیادی کنار گذاشته شود.

وی اذعان داشت: همچنان که دنیای فناوری اطلاعات پیچیده است، نقشه‌های ضدفرهنگی دشمنان ما مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات است.

حقیقی ادامه داد: امروزه ۱۰ قدرت برتر جهانی در حال رقابت با ما هستند که بسیج با شاخصه‌های ممتازی که دارد، می‌تواند با خودسازی در مقابل این قدرت‌ها بایستد.

وی به برخی از شاخص‌های ممتاز بسیج اشاره کرد و افزود: توکل به خدا، عدالت، صداقت، دوری از بخل و حسد، ساده‌زیستی، خودباوری، احسان و احترام به هم نوع گرایش به علم و فناوری‌های نوین و تجزیه و تحلیل درست مسائل برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیجی است که باید در خود تقویت کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری تصریح کرد: اعتدال‌گرایی شاخص دیگری است که باید در بسیج نهادینه شود؛ چنانکه مقام معظم رهبری در سال ۸۹ در جمع بسیجیان، افراط و تفریط را بد دانستند.

وی در ادامه از تلاش‌های صورت گرفته در شهرستان تنگستان ابراز رضایت کرد و بیان داشت: با تلاش و پیگیری فرماندار تنگستان و همراهی نماینده مجلس و ائمه جمعه، اعتبارات خوبی از مرکز به شهرستان تزریق شده است.

حقیقی تاکید کرد: باید با مطالعه و کارشناسی، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کرد تا چهره شهرستان با نشاط‌تر از گذشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز