خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر:

بانک اطلاعاتی بانوان استان تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۵۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تدوین بانک اطلاعاتی بانوان استان با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تدوین بانک اطلاعاتی بانوان استان با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، فتح الله حقیقی در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استان بوشهر اظهار داشت: اطلاعات لازم از بانوان در حوزه‌های مختلف نداریم تا بتوانیم براساس این اطلاعات ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را شناسایی و برای رشد آنها برنامه ریزی و اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مقوله بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است تصریح کرد: بدون شک بانوان این استان از توانمندی‌های بالایی برخوردارند و باید از آنان در عرصه‌های مدیریتی بیشتر استفاده کنیم و مدیران در این زمینه همت کنند.

حقیقی اظهار کرد: سرفصل‌های بودجه‌ای ما در بخش رفاه و تامین اجتماعی و فرهنگ و هنر است که باید با تغییر شاخص‌ها و تعریف پروژه‌های خوب در بخش بانوان، برای افزایش اعتبارات این سرفصل‌ها در سال آینده و واگذاری اجرای این پروژه‌ها به بانوان تلاش کنیم.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین و ارائه مجموعه پژوهش‌های انجام شده در حوزه بانوان گفت: قرار است به زودی همایشی در ارتباط با بانوان نخبه و توانمند استان برگزار شود که اقدام خوبی است اما این همایش به تنهایی برای شناسایی و معرفی بانوان نخبه کافی نیست.

وی اضافه کرد: سرانه ورزشی موجود متناسب با جمعیت و استعداد بانوان استان نیست و با توجه به مشکلاتی که کم تحرکی برای بانوان ایجاد می‌کند افزایش این سرانه باید به‌جد پیگیری شود.

حقیقی با تاکید بر لزوم تسریع در رفع مشکل استخر کوثر بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان ظرف یک هفته فضاهای ورزشی موجود که در اختیار ادارات استان است را به کارگروه اعلام کند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی فهرست اقداماتی که امسال در ارتباط با بانوان انجام داده‌اند و همچنین اقداماتی که می‌توانند انجام دهند اما به مرحله اجرا نرسیده را به این کارگروه ارائه کنند.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه به‌کارگیری بانوان مستعد در بخش‌های مدیریتی را به‌جد پیگیری می‌کنیم، گفت: بررسی طرح‌های مربوط به ایجاد بازارچه‌های شهری برای بانوان با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

فعال کردن ورزش بانوان در محلات بوشهر

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: در بحثبانوان و در حوزه کارآفرینی در کنار سایر اقدامات انجام شده در این حوزه با همکاری فنی و حرفه‌ای امسال نمایشگاه خوبی برای بانوان کارآفرین استان برگزار شد.

فاطمه دهقانی افزود: به دلیل بالا بودن سود تسهیلات خوداشتغالی، بانوان استقبال زیادی از این تسهیلات نمی‌کنند و این امر فعالیت بانوان را در عرصه کارآفرینی با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

وی با اشاره به طرح ایجاد بازارچه شهری بانوان اظهار کرد: چند نقطه برای ایجاد این بازارچه در شهر بوشهر پیش‌بینی شده که امیدواریم با همکاری شهرداری و شورای شهر این بازارچه به زودی راه‌اندازی شود.

دهقانی گفت: فعال کردن ورزش بانوان در محلات به‌جد پیگیری می‌شود که انتظار داریم شورای شهر و شهرداری با ایجاد و توسعه زمین‌های چمن مصنوعی در محلات این امر را محقق کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز