خبرگزاری کار ایران

کارگران آبفای دشتستان ۷ ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۲۵

این کارگران تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «نو آوران اروند» در نقاط مختلف شهرستان دشتستان به کارهای تعمیرات و رفع شکستگی لوله و قرائت کنتور آب و توزیع قبوض مشغول‌اند.

پرداخت حقوق ۲۸ کارگر آب و فاضلاب شهرستان دشتستان با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال کار ۷ ماه به تاخیر افتاده است.

«محمداسماعیل دشمن‌زیاری» رئیس شورای اسلامی کار استان بوشهر به ایلنا گفت: این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «نو آوران اروند» در نقاط مختلف شهرستان دشتستان(شامل شهرهای شبانکاره، وحدتیه، آبپخش، برازجان، دالکی و سعدآباد) به کارهای تعمیرات و رفع شکستگی لوله و قرائت کنتور آب و توزیع قبوض مشغول‌اند در هفت ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۲۸ کارگر تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری نو آوران اروند در آبفای دشتستان کار می‌کنند اما از چهار ماه پیش زمان قرار داد این شرکت با آبفای دشتستان به اتمام رسیده است.

دشمن‌زیاری با بیان اینکه طبق قراردادهای منعقد شده، مسئولیت پرداخت حقوق این کارگران با شرکت نو آوران اروند است، افزود: کارفرما بعد از گذشت ۴ ماه از اتمام قرارداد کارگران هنوز با آنان تسویه حساب نکرده است.

به گفته این منبع خبری، در حال حاضر نهپیمانکار شرکت پیمانکاری نو آوران اروند و نه کارفرمای اصلی(آبفای دشتستان) هیچکدام مسئولیت پرداخت مطالبات این کارگران قدیمی را بر عهده نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه پیمانکار از این تعداد کارگر حین قرار داد چک تضمینی اخذ کرده است در ادامه افزود: مطابق قانون این عمل کارفرما غیر قانونی بوده است.

طبق اظهارات این کارگر، هنوز شرکت پیمانکاری نو آوران اروند با آبفای دشتستان تسویه حساب نکرده و آبفا قانونا می‌تواند از محل مطالبات پیمانکار حقوق معوق شده کارگران را پرداخت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره معوقات بیمه‌ای کارگران آب وفاضلاب دشتستان اظهار داشت: معوقات بیمه‌ای این کارگران حدود ۴ ماه است ژرا که حق بیمه آنان بعد از اتمام قرار داد پیمانکار، به تامین اجتماعی واریز نشده است.

به گفته این منبع خبری، نبود امنیت شغلی در کنار پرداخت نشدن مطالبات مزدی شرایط سختبی را برای کارگران فراهم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز