خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری جبهه پیروان خط امام و رهبری:

تیم مذاکرات٬ سرداران دیپلماسی‌اند / حزب لاریجانی حدس و گمان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۹۷

اینکه چرا مذاکرات به نتیجه نرسید باید گفت که پاسخی جزء زیاده خواهی آمریکا ندارد و ما توانستیم امتیازات و مسائلی در دریافت کنیم که به نفع ما بود اما باید دانست که آمریکا و دولتمردان آن قابل اعتماد نیستند و مقام معظم رهبری هم گفتند که اینها به حرف خود پایبند نیستند لذا تیم مذاکره کننده کشورمان باید بدانند که با کسانی روبرو هستند که متعهد و پابند حرف خود نیستند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: دلواپسی عده‌ای به روند و موضوع مهم مذاکرات هسته‌ای کاملاَ طبیعی‌ست چراکه در قرآن هم آمده است که مومن در حالت خوف و رجا خواهد بود یعنی عده‌ای به بشارت خداوند امید دارند و عده‌ای هم نگران از کرم الهی هستند که این دو مناسب نیست و باید هر دوی این موارد در یک مومن باشد که‌‌ همان حالت خوف و رجاء است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا باهنر؛ نایب رئیس مجلس در نشست خبری جبهه پیروان خط امام و رهبری با تسلیت به مناسبت فرار رسیدن ماه صفر از رسانه‌ها خواست تا فضا را به سمت مسائل دینی به خصوص حرکت عاشورا و نمایان نمودن ابعاد گوناگون قیام عاشورا هدایت نمایند که در ادامه با اشاره به مذاکرات وین و نتایج حاصل از آن گفت: در بحثمذاکرات گفته‌ایم که تیم مذاکرات٬ سرداران دیپلماسی هستند و حافظ عزت و منافع ایران و ملت هستند اما باید نکاتی به آن‌ها تذکر داده می‌شد که خطوط قرمز نظام را رعایت کنند و طبیعی‌ست در کشور هم دلواپس داشته‌باشیم هم کسانی که امیدشان بیشتر است.

تیم مذاکره کننده٬ توان ایران را به رخ دنیا کشید

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی متخصص و متعهد هستند٬ اظهار داشت: اینکه چرا مذاکرات به نتیجه نرسید باید گفت که پاسخی جز زیاده‌خواهی آمریکا ندارد و ما توانستیم امتیازات و مسائلی دریافت کنیم که به نفع ما بود اما باید دانست که آمریکا و دولتمردان آن قابل اعتماد نیستند و مقام معظم رهبری هم گفتند که اینها به حرف خود پایبند نیستند لذا تیم مذاکره کننده کشورمان باید بدانند با کسانی روبرو هستند که متعهد و پابند حرف خود نیستند.

باهنر افزود: این مذاکرات توان قوی مذاکره کنندگان ایران را به رخ دنیا کشید و همگان فهمیدند که ایران به دنبال حاشیه یا دعوا نیست و به طور کلی به منش و توان ایران اشاره شد اما باید به این نکته توجه داشت که حریف٬ کسی نیست که از مقاصد خود عقب نشینی کند لذا باید گفت در طول این یکسال عزتمان را به جهانیان نشان داده‌ایم. در نتیجه کلیت نظام به یک جمع‌بندی رسید که ادامه مذاکرات مشکلی نخواهد داشت لذا غربی‌ها باید بدانند که ما زیر میز نخواهیم زد و ادامه می‌دهیم.

موافق انتخاباتی شدن فضای کشور نیستم

نائب‌رئیس مجلس با اشاره به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بیشتر از یک سال به برگزاری انتخابات مانده است اما بنده موافق انتخاباتی شدن فضای کشور نیستم و آن را مفید نمی‌دانم چراکه در گذشته‌ای نه چندان دور هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می‌شد و به نوعی مردم هر ساله دغدغه شرکت در انتخابات را داشتند که این موضوع پس‌لرزه‌هایی در زندگی مردم ایجاد می‌کرد لذا مجلس و سیاست‌های نظام را به گونه‌ای هدایت کردیم که روند انتخابات را به دو سال یکبار تغییر دادیم تا بتوانیم فضای کشور را انتخاباتی نگه نداریم.

اصولگرایان این بار منسجم‌تر خواهند بود

وی در خصوص وحدت اصولگرایان افزود: رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم و حتی مذاکرات اقتضا می‌کند که یک همدلی بین دولت و مجلس به جهت تجمیع ظرفیت‌ها صورت گیرد اما اینکه رقابت در انتخابات به وجود آید یک امر کاملاَ طبیعی است که متاسفانه جبهه‌ها با هم رقابت نامتوازن می‌کنند و تلاش ما این است که اصولگرا‌ها تجمیع کنند و یک دست شوند و نهایتاَ فکر می‌کنم این‌بار یک وحدت و ائتلاف بیشتر و منسجم‌تر صورت بپذیرد البته باید در خصوص به وجود آمدن طیفی به نام انحرافیون نیز هشدار بدهم که می‌بایست مواظب آن‌ها باشیم.

اصلاح‌طلبان خودی را از ناخودی جدا کنند

باهنر در خصوص جریان اصلاح طلبان اظهار داشت: باید چارچوب خاصی از سوی اصلاح‌طلبان طرح شود مانند اصولگرایی که چارچوب خود را تعریف کرده‌اند و آن‌ها باید خودی را از ناخودی جدا کنند و خطوط خود را نسبت به بعضی از عناصر اصلاح‌طلب مشخص نمایند به گونه‌ای که ممکن است فردی از اصلاح‌طلبان سخنی بگوید و به پای اصلاح‌طلبان نوشته شود همانطور که در اصولگرایی هم این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در جریان اصلاح‌طلبی بعضی‌ها با تفکرات لائیک و غلط، خود را به اصلاح‌طلبان الصاق کردند که این غلط است چراکه در میان اصلاح‌طلبان٬ متدینین و خدمتگزاران به نظام وجود دارند که در نظام فعالیت دارند و انسان‌های والایی هستند لذا اصلاح‌طلبان اگر موضع خود را زود‌تر اعلام نمایند و یک سری‌ها را کنار بگذارند به نفع خودشان است.

بهتر بود وزیر پیشنهادی٬ از جامعه وزارت علوم معرفی می‌شد

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: در خصوص چند گزینه قبلی پاسخ مجلس روشن بود چراکه مجلس به این نتیجه رسید که تمامی گزینه‌های معرفی شده از سوی رئیس جمهور کپی یکدیگر هستند لذا زمانی که به اصل٬ رای داده نشد٬ به کپی آن هم رای داده نمی‌شود. البته آقای فرهادی سابقه خوبی دارند اما ایشان باید به حساسیت مجلس حساس باشند.

وی افزود: یک اشکال کلی در معرفی وزیر علوم به رئیس جمهور داریم و آن این است که بهتر بود وزیر پیشنهادی از جامعه وزارت علوم معرفی می‌شد و کسی را معرفی می‌کردند که مورد تایید مجلس باشد که اگر این گونه می‌شد، بهتر بود.

تکیه‌گاه و مرجعیت سیاسی ما٬ جامعتین است

باهنر در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت اصولگرا‌ها و جامعه روحانیت بعد از رحلت آیت الله مهدوی کنی گفت: با رحلت آقایان کنی و عسگر اولادی ظرفیتی را در اصولگرایان از دست دادیم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که بعد از رفتن یک نعمت، نعمتی دیگر از سوی خداوند فرستاده خواهد شد که این‌‌ همان وعده الهی است لذا مشی سیاسی ما همانند گذشته به زیر سایه جامعتین خواهد بود اما این به معنی تبعیت صد درصدی از این موضوع نیست اما تکیه‌گاه و مرجعیت سیاسی ما جامعتین است.

حزب لاریجانی حدس و گمان است

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا در خصوص تاسیس حزب جدید توسط علی لاریجانی اذعان کرد: ایشان مانند بنده در این نظر هستند که باید احزاب فراگیر تشکیل شوند و نکته‌ای از سوی رسانه‌ها در خصوص نام‌گذاری این حزب منتشر شده است که باید گفت این‌ها همگی حدس و گمان است و چون آقای لاریجانی منتسب به مجلس هستند می‌گویند حزب قرار است نام رهروان را به خود بگیرد.

بودجه‌های اصولگرایان٬ حدس و گمان برخی محافل است

نایب رئیس مجلس در پاسخ به اینکه آیا دسترسی اصولگرایان به منابع مالی موجب خواهد شد تا دیگر احزاب و اصلاح طلبان وارد رقابت انتخاباتی شوند به خبرنگار ایلنا پاسخ داد: منابع مالی و اعتبارات احزاب کاملاَ روشن و شفاف است و این مطالب که مطرح می‌شود همه حدس و گمان است که در بعضی محافل در باره دسترسی اصولگرایان به بودجه‌های خاص مطرح می‌شود.

وی به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص صحت اضهارات حرف‌هایی که در خصوص گرفتن مبلغی از آقای رحیمی مطرح می‌شود پاسخی نداد اما بیان کرد: منابع مالی احزاب مشخص است و بودجه‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است اما لازمه آن٬ وجود و تثبیت یک اقتصاد پاک است.

باهنر در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا با اشاره به منابع مالی اصولگرایان گفت: احزاب و جبهه‌ها و گروه‌هایی که دارای شناسنامه هستند٬ بودجه کاملا مشخص دارند و این مطالب که مطرح می‌شود همه حدس و گمان است که در بعضی محافل درباره دسترسی اصولگرایان به بودجه‌های خاص مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: اگر یک اقتصاد پاک و به دور از جناح‌بندی و رانت‌خواری داشته باشیم این مسائل پیش نخواهد آمد.

باهنر با توجه به لازمه رقابتی بودن انتخابات آینده اظهار داشت: مسلما ما به دنبال رقیب قوی هستیم که بتوانیم با آن رقابت کنیم اما شرط ما این است که همه باید به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پایبند باشیم.

نائب رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص انتخاب دلیل تاجگردون در مجلس توسط خود اصولگرایان اظهار داشت: خاستگاه آقای تاجگردون خاستگاه اصلاح طلبی است و ایشان عضو کمیسیون بودند در انتخابات شرکت کردند و رای آوردند اما بنده در انتخابات شرکت نکردم.

آقای ناطق می گویند خودشان را برای فعالیت مجدد سیاسی قانع نکرده‌اند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به ورود آقای ناطق نوری به انتخابات اظهار داشت: بنده هم در مجلس و هم در جاهای دیگر با آقای ناطق روابط داریم اما ایشان می‌گویند تاکنون خودم را قانع نکرده‌ام که فعالیت مجددم را بتوانم شروع کنم لذا باید دانست که خواستگاه ایشان اصولگرا‌ها هستند و فکر می‌کنم آمدن ایشان برای اصولگرا‌ها بسیار خوب باشد.

به هیچ وجه بحثاستیضاح ظریف مطرح نیست

باهنر با اشاره به تایید الحاقیات ان. پی. تی در مجلس اذعان کرد: اینکه رفتار حقوقی ما با آژانس چیست و باید دوطرف بدان پایبند باشیم امری ست بدیهی اما در مورد الحاقیه پروتکل ان. پی. تی باید گفت که می‌بایست تایید این الحاقیه از کانال مجلس عبور کند و اذن مجلس شرط است و اگر دولتی‌ها هم آنرا تایید کنند باید به تایید مجلس برسد.

وی در پایان در خصوص استیضاح محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: ممکن چند نفر دز مجلس خواستار این استیضاح باشند اما به هیچ وجه بحثاستیضاح مطرح نیست و آقای ظریف مورد اعتماد و امین مجلس و نظام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز