خبرگزاری کار ایران

پور ابراهیمی در طرح سوال از وزیر کار در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛

برای حفظ منافع مردم افراد متخصص را به وزارتخانه بیاورید

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۳۰

از آقای لاریجانی می‌خواهم که اجازه دهد همچون گذشته تحقیق و تفحصی از وزارت کار صورت بگیرد تحقیق و تفحص قبلی اگر در ۵۰صفحه جمع‌بندی شد و در صحن علنی قرائت شد. مطمئن باشید که در این وزارتخانه اگر همین روند دنبال شود٬ دو سال دیگر گزارشی ۵۰۰صفحه‌ای باید قرائت شود.

محمد رضا پور ابراهیمی طراح سوال از وزیر کار در واکنش به توضیحات علی ربیعی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: جواب‌هایی که ایشان به من دادند ارتباطی به سوال نداشته و همان توضیحاتی که در کمیسیون داده بودند. بنده از ایشان پرسیدم که چرا افراد سیاسی را به وزارتخانه آوردید که این افراد تخصص اقتصادی ندارند تا بتوانند منافع ۱۲.۵میلیون نفر که با خانواده هایشان٬ جمعیتی نزدیک به ۴۰میلیون نفر را تشکیل می دهتد، حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کار ادامه داد: سوال من این بودکه رئیس شاخه سیاسی نهضت آزادی نزد شما در وزارتخانه چه کار می کند؟

طراح سوال از وزیر کار تصریح کرد: شما اگر افراد متخصص را به وزارتخانه نیاورید٬ نمی توانید منافع مردم را حفظ کنید.

پور ابراهیمی با اشاره به استیضاح‌های گذشته مجلس خاطر نشان کرد: ما چقدر استیضاح کردیم چوون وزارتخانه از مسیر خود خارج شده و درگیر مسائل سیاسی شده است. وزارت کار اکنون شرکت و یا سهام‌خانه سیاسی شده‌است که نمی‌تواند منافع مردم را حفظ کند.

پور ابراهیمی با اشاره به بخشی از سخنان علی ربیعی مبنی بر فاصله شرکتها با وزارتخانه گفت: شما اشکالاتی اقتصادی در وزارتخانه را قبول داشته و بعد گفتید که شرکت ها با چند لایه فاصله تحت نظارت شخص شما هستند. آقای وزیر با این حرف‌ها نمی‌توانید مسئولیت خود را نادیده بگیرید.

وی ادامه داد: در طول این چند روز خیلی از نزدیکان شما به من فشار آوردند که سوال را پس بگیرم یا اگر سوال در صحن مطرح شد قانع بشوم. در این چند روز حتی بنده را تهدید کردند که این در شان و جایگاه مجلس نیست. علاوه بر این بسیاری از مسائل استانی را با طرح سوال من گروکشی کرده و اعلام کردند که اگر سوال مطرح شود مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه رسیدگی نمی شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: من چون تخصص اقتصادی دارم٬ زیر و بم وزارتخانه را می شناسم و می دانم چه وضعیتی در آن حاکم است. چگونه امکان دارد یک جوان بیست و نه ساله مدیر عاملی یک شرکت بزرگ نفتی را به عهده بگیرد؟ آقای وزیر باید توضیح بدهد که بر اساس جه معیاری و با چه ارتباط فامیلی این فرد را انتخاب کرده است شما به من گفته بودید این جوان معاون شرکت شستا بوده است در حالی که بعدتر مشخص شد که این فرد برای پر کردن رزومه کاری خود به مدت ۱۷ روز معاون شستا بوده است. این اتفاقات نشان می‌دهد که وزارتخانه را تقسیم‌بندی کرده اند.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به علی لاریجانی اعلام کرد من از آقای لاریجانی می‌خواهم که اجازه دهد همچون گذشته تحقیق و تفحصی از وزارت کار صورت بگیرد تحقیق و تفحص قبلی اگر در ۵۰صفحه جمع‌بندی شد و در صحن علنی قرائت شد. مطمئن باشید که در این وزارتخانه اگر همین روند دنبال شود٬ دو سال دیگر گزارشی ۵۰۰صفحه‌ای باید قرائت شود. ما خواستار توسعه هستیم و آقای وزیر باید توضیح دهد به چه دلیلی مصوبه دولت در خصوص پرداخت صندوق بازنشستگی را لغو کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز