خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر و اخطار نمایندگان:

اگر مصوبات استحکام ندارد به علت مشکلات ساختاری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۳۶۳

تلاش هیات رییسه بر آن است که مصوبات از استحکام و اتقان لازم برخوردار باشد و در نهایت به مصوبه ای برسیم که دولت بتواند در بودجه استفاده کند. اگرهم میبینیم مصوبات استحکام ندارد به دلیل صحبت نکردن مخالفان و موافقان نیست بلکه یکسری مشکلات ساختاری وجود دارد. از نمایندگان میخواهیم تا همکاری کنند

نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: تلاش هیات رئیسه بر آن است که مصوبات از استحکام و اتقان لازم برخوردار باشد و در نهایت به مصوبه‌ای برسیم که دولت بتواند در بودجه استفاده کند. اگرهم می‌بینیم مصوبات استحکام ندارد به دلیل صحبت نکردن مخالفان و موافقان نیست بلکه یکسری مشکلات ساختاری وجود دارد. از نمایندگان می‌خواهیم تا همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا محمدحسن ابوترابی در پاسخ به تذکری که احمد توکلی نماینده تهران٬ مبنی بر اینکه باید صحن مجلس بهتر اداره شود و وقت معینی برای مخالفان و موافقان طرح ها درنظر گرفته شود گفت: از آنجایی که وقت محدود است اگر نمایندگان دغدغه جدی داشته باشند همه مخالفان و موافقان جای صحبت دارند اما درمواقعی که ظرفیت محدود باشد مخالفین هم برای اظهارنظر نکردن٬ همراهند پس دیگر جایی برای انتقاد و تذکر شما باقی نمی ماند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: تلاش هیات رئیسه بر آن است که مصوبات از استحکام و اتقان لازم برخوردار باشد و در نهایت به مصوبه ای برسیم که دولت بتواند در بودجه استفاده کند. اگرهم میبینیم مصوبات استحکام ندارد به دلیل صحبت نکردن مخالفان و موافقان نیست بلکه یکسری مشکلات ساختاری وجود دارد.

این در حالی است که احمد توکلی در تذکری دیگر بیان داشت: اگر به مواد ۱۹۲و، ۱۵۷۱۵۲،۱۵۳ آیین نامه داخلی توجه کنیم٬ هیات رئیسه را ملزم می‌کند٬ اگر نمایندگان تخلفی در اجرای آیین نامه دیدند تذکر بدهند اما متأسفانه این رعایت نمی‌شود و تذکرات به تأخیر افتاده و از خاصیت می‌افتد. اگر با عجله تصمیم‌گیری کنیم پس از مدتی قانون نیاز به اصلاح پیدا می‌کند.

همچنین در ادامه ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان نیز در اخطاری به استناد اصل ۸۴، ‌۸۵ و ۸۶ قانون اساسی گفت: بر اساس این اصول هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگران نیست و نمایندگان در اظهارنظر آزادند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: نمایندگان موافق و مخالف در جریان رسیدگی به طرح ها و لوایح حق دارند که ۵ دقیقه اظهارنظر کنند از این رو هیأت رئیسه نمی تواند اگر نماینده‌ای اصرار به صحبت داشت او را ممنوع کند. اینکه می‌خواهیم رسیدگی به این طرح را مدیریت کنیم تا قبل از بودجه به تصویب برسد را قبول دارم اما نباید نمایندگان را از بیان موافقت و مخالفت خود منع کنیم.

در آخر محمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ به این تذکر گفت: اگر کسی بخواهد که صحبت کند حتما به او اجازه خواهیم داد و از نمایندگان می‌خواهیم همکاری کنند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز