خبرگزاری کار ایران

جزئیاتی از سکه‌هایی ضرب شده توسط داعش

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۳۰۴

گروه تروریستی داعش در حرکتی تازه اقدام به ضرب سکه‌ کرده تا به‌جای واحد پولی رایج در مناطق تحت اشغال خود؛ آنها را جایگزین پول رسمی کند.

خبرگزاری‌های غربی به نقل از منابع نزدیک به داعش اعلام کردند؛ وزارت امور اقتصادی(بیت‌المال) این گروه ترویستی قصد دارد سکه‌های مسی، نقره‌ای و طلایی ضرب و در مناطقی که به اشغال خود درآورده؛ منتشر کند.

در بیانیه‌ی بیت‌المال گروه تروریستی داعش در تاریخ ۲۰ محرم ۱۴۳۶/۲۳ آبان ۱۳۹۳ آمده است: از آنجا که نظام پولی سرزمین‌های اسلامی ناشی از نظام یهودی و صلیبی است، این گروه قصد دارد برای مبارزه با ربا، سکه‌هایی از مس و نقره و طلا در مبالغی که در پیوست می‌آید ضرب کند.

هرچند هنوز این سکه‌ها ضرب و روانه بازار نشده است، اما تصاویر سکه‌های پیشنهادی(۱۰ و ۲۰ فلس مسی، ۱ و ۵ و۱۰ درهم نقره، و ۱ و ۵ دینار طلا) در زیر آمده است.

عیار ۲۱(۸۷۵ در هزار)، بر سکه‌های طلا ثبت شده اما از میزان خلوص سکه نقره ذکری بر سکه نشده است اما گمان می‌رود حدود ۹۰۰ در هزار باشد.

هرچند از اندازه سکه‌ها آگاهی نداریم اما وزن سکه‌ها روی آنها نقش بسته است. بنظر می‌رسد واحد پایه این نظام پولی، یک دینار طلا برابر یک مثقال شرعی(۲۵/۴ گرم) است. برخی منابع غربی برای این سکه معادل دلاری درنظر گرفته‌اند:

۱۰ فلس = ۵/۶ سنت، ۲۰ فلس = ۱۳ سنت، ۱ درهم = ۹۰ سنت، ۵ درهم = ۵/۴ دلار، ۱۰ درهم = ۹ دلار، ۱ دینار = ۱۳۹ دلار، و ۵ دینار = ۶۹۴ دلار محاسبه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز