خبرگزاری کار ایران

ولایتی در کنگره جهانی بررسی جریان های تکفیری و افراطی:

ریشه اندیشه های تکفیری از سوی دشمنان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۲۲۸

علمای شیعه و سنی در سراسر جهان اسلام، اقدامات جریانات افراطی و تکفیری‌ را خارج از مبانی اسلامی می دانند و تأکید کرده اند که اقدامات آنان ارتباطی با اسلام ندارد و برای امت اسلام نیز مضر است.

ایلنا: دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، با بیان این که ریشه اندیشه های تکفیری از سوی دشمنان اسلام است، گفت: دشمنان اسلام با هدف توطئه بر علیه اسلام، به دنبال به کارگیری اندیشه های تکفیری و افراطی در جهان اسلام و برجسته کردن آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، صبح امروز در دومین و آخرین روز از«کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام»که با حضور علمای شیعه و سنی از ۸۰ کشور جهان در سالن همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) قم در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جریانات افراطی و تکفیری با اقداامات ناپسند خود، چهره اسلام را در نگاه مردم دنیا مشوش کرده است.

وی با بیان این که ریشه اندیشه های افراطی و تکفیری از اسلام نیست بلکه از دشمنان اسلام است، گفت: بیگانگان و دشمنان اسلام با هدف توطئه بر علیه اسلام، به دنبال به کارگیری اندیشه های تکفیری و افراطی در جهان اسلام و برجسته کردن آن بوده تا از این طریق بین مسلمانان و کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: از دیگر اهداف دشمنان اسلام برای ایجاد جریان های افراطی و تکفیری، مخدوش کردن چهره اسلام با نشان دادن چهره ای خشن و وحشیانه از اسلام به مردم جهان است؛ دشمنان اسلام برای رسیدن به این هدف خود، تصاویر وحشی گری های جریان های افراطی و تکفیری را که در طول تاریخ بی سابقه است، در بین مردم جهان منتشر می کنند.

ولایتی به برگزاری کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اشاره کرد و گفت: در این کنگره جهانی که خوشبختانه علمای جهان اسلام در آن شرکت کرده اند، نظرات علمای بزرگ شیعه و سنی در خصوص جریان های افراطی و تکفیری بیان می شود؛ آنان اقدامات جریانات افراطی و تکفیری‌ را خارج از مبانی اسلامی و مضر برای مسلمانان می‌دانند و قطعا این کنگره نقش مهمی در آگاهی افکار عمومی خواهد داشت.

وی با بیان این که راه حل ریشه کن کردن جریانات افراطی و تکفیری، وحدت مسلمانان و علمای اسلام است، گفت: علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی که در این کنگره جهانی نیز شرکت کرده اند، اقدامات جریان های افراطی و تکفیری را مخالف اسلام دانسته و تأکید کرده اند که اقدامات آنان ارتباطی با اسلام ندارد و برای امت اسلام نیز مضر است.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با تأکید بر این که برگزاری کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام نقش مهمی در آگاهی به ملت های مسلمان و همین طور غیرمسلمانان دارد، گفت: بسیاری از مردم با آشنایی با نظرات علمای اسلام در خصوص جریانات افراطی و تکفیری خواهند فهمید که اقدامات این گروه ها، ارتباطی با اسلام ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز