خبرگزاری کار ایران

به ریاست معاون اول رییس جمهور؛

جلسه شورای عالی اشتغال تشکیل شد / تاکید جهانگیری بر حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۹۳

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی، از بانک مرکزی خواست با هماهنگی دستگاه های مرتبط و دبیرخانه شورای عالی اشتغال، برای رفع محدودیتها و تامین تسهیلات بانکی برای این واحدهای اقتصادی که عملکرد موفقی داشته اند اما اکنون دچار مشکلات مالی شده اند، راهکار و تدابیری بیندیشند.

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه شورای عالی اشتغال با اشاره به لزوم حمایت نظام بانکی از تکمیل ظرفیت بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی و به ویژه شرکت های دانش بنیان، افزود: مشکلات بسیاری از این واحد ها با اعطای تسهیلات بانکی مناسب بر طرف خواهد شد لذا بانک مرکزی باید سیاست های مناسبی در این زمینه تدوین نماید.

به گزارش ایلناو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی، معاون اول رئیس جمهور گزارش رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص " طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان با رویکرد اشتغال " را ایده ای مثبت دانست و افزود: اجرای مناسب این طرح می تواند تاثیر مطلوبی در جذب فارغ التحصیلان دانشگاه ها به بازار کارداشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آموزش مهارت به دانشجویان در کنار تحصیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خواستار بررسی این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت و دبیرخانه شورای عالی اشتغال شد و گفت: این طرح می تواند پس از اظهار نظر دستگاههای مرتبط و دریافت نظرات آنها، به یک برنامه اجرایی تبدیل شود.

در این جلسه معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور نیز با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۴ با رویکرد مهار تورم، افزایش رشد اقتصادی و ایجاد فرصتهای شغلی تهیه و تنظیم شده، گفت: این معاونت از طرحها و برنامه های اشتغالزا که به تایید شورای عالی اشتغال رسیده باشد، پشتیبانی کافی بعمل خواهد آورد.

دکتر نوبخت افزود: ظرفیت سازی لازم برای حمایت از طرحهای اشتغالزا در بودجه سال ۹۴ صورت گرفته و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای پشتیبانی از طرحهای اثربخش در زمینه اشتغالزایی از آمادگی کافی برخوردار است.

در این نشست که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، رئیس کل بانک مرکزی، معاون علمی وفناوری رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)، مشاور اقتصادی رئیس جمهور و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از بررسی شیوه های اثربخش تسهیلات بانکی برای افزایش تولید و اشتغال ارایه شد.

در ادامه این جلسه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه گزارشی در خصوص ساماندهی بنگاه های پشتیبان کسب و کارهای خانگی، خرد و کوچک و همچنین طرح توانمندسازی و آموزشهای مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم با رویکرد اشتغال پایدار پرداخت.

دستورالعمل صدور مجوز و ساماندهی مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی و همچنین سیاستهای شورای عالی اشتغال در خصوص نحوه استفاده از اعتبارات اشتغالزایی در اختیار نهادها و سازمانهای حمایتی، از دیگر مباحثمطرح شده در این جلسه بود که پس از بحثو بررسی به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز