خبرگزاری کار ایران

چین مواضع آمریکا درباره دریای چین جنوبی را «نامربوط» خواند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۵۴

مسئولان وزارت خارجه چین با نامربوط خواندن اظهارهای مقام‌های آمریکایی درباره ساخت جزیره در دریای جنوب چین گفتند که این کشور بنا به درخواست هیچ کشوری ساخت‌و‌ساز خود را در این دریا متوقف نمی‌کند.

مقام‌های چین امروز - دوشنبه - مواضع مقام‌های واشنگتن در رابطه با ساخت جزیره‌ در دریای چین جنوبی را بی‌اعتبار توصیف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مسئولان وزارت خارجه چین با نامربوط خواندن مواضع مقام‌های آمریکایی درباره ساخت جزیره در دریای چین جنوبی گفتند که این کشور بنا به درخواست هیچ کشوری ساخت‌ و‌ ساز خود در این دریا را متوقف نمی‌کند.

«هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «گمان می‌کنم که هیچ‌کس در دنیای خارج از محدوده ما، حق ندارد تا درباره مسائلی مربوط به فعالیت‌های چین دخالت کند.»

چین ادعای مالکیت تمام دریای جنوب این کشور را که از لحاظ منابع نفت و گاز غنی است، در برابر ادعای مشابهی توسط مالزی، فیلیپین، ویتنام و برونئی دارد.

ژنرال «جفری پوول» سخنگوی پنتاگون اخیرا از مقام‌های پکن خواسته بود تا برنامه ساخت جزیره در دریای چین جنوبی را متوقف کنند و از راه‌های دیپلماتیک و مذاکره با تمام طرف‌های مدعی مالکیت، فعالیت‌های خود را در این دریا ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز