خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور:

کارگران به دولتی‌سازی منابع درمان تامین اجتماعی واکنش نشان می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۰۹

«با وجود مخالفت جدی کارگران شاغل و بازنشسته که مالکان اصلی سرمایه تامین اجتماعی هستند، از قرار معلوم تلاش‌ها برای دست اندازی به منابع و اموال سازمان تامین اجتماعی ادامه دارد.»

رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از اینکه مجلس بار دیگر بررسی موضوع ادغام منابع صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت را در دستور کار خود قرارداده است انتقاد کرد.

«علی اصغر بیات» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با وجود مخالفت جدی کارگران شاغل و بازنشسته که مالکان اصلی سرمایه تامین اجتماعی هستند، از قرار معلوم تلاش‌ها برای دست اندازی به منابع و اموال سازمان تامین اجتماعی ادامه دارد.

اشاره این مقام صنفی به بررسی یکی از تبصره‌های طرح «الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» است که در صورت تصویب مسئولیت مدیریت منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به دولت سپرده خواهد شد.

رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه «این طرح در ادامه تلاش‌های بخشی از بدنه دولت و مجلس برای انتقال مالکیت‌ مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به دولت در مجلس مطرح شده است»، گفت: به نظر می‌رسد این تلاش‌ها که فاقد مبنای قانونی است از سوی مسئولان وزارت‌ بهداشت درمان و آموزش پزشکی هدایت می‌شوند.

بیات تاکید کرد: با تصویب این طرح برخلاف مواد ۳۵ و ۳۸ قانون برنامه توسعه، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از منابع مالی سازمان تامین اجتماعی برای اجرای قانون نظام بیمه سازمان سلامت استفاده خواهد کرد که این مسئله یک تخلف آشکار قانونی است.

وی بابیان اینکه تصویب چنین قانونی در عمل به زیان کارگران شاغل و بازنشسته‌ای خواهد بود که هم اکنون به عنوان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی از خدمات درمانی این سازمان استفاده می‌کنند، افزود: چنین مصوبه‌ای باعثاعتراض جامعه بیمه شده سازمان تامین اجتماعی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز