خبرگزاری کار ایران

نوجوان ۱۲ ساله آمریکایی به‌ضرب گلوله پلیس کشته شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۰۸

نوجوان ۱۲ ساله سیاه‌پوست آمریکایی در ایالت «اوهایو» در حالی‌که به نظر می‌رسید اسلحه‌ای واقعی به‌دست گرفته است، بر اثر شلیک گلوله افسران پلیس این ایالت کشته شد.

نوجوان سیاه‌پوست ۱۲ ساله آمریکایی در اثر شلیک گلوله پلیس تازه‌کار کشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «تامیر رایس» نوجوان ۱۲ ساله سیاه‌پوست آمریکایی در شهر «کلیولند» در ایالت «اوهایو» در حالی‌که به نظر می‌رسید اسلحه‌ای واقعی به‌دست گرفته است، بر اثر شلیک گلوله افسران پلیس این ایالت کشته شد.

ماموران پلیس «کلیولند» در پاسخ به تماس تلفنی مبنی بر مشاهده نوجوانی با سلاح گرم به منطقه عازم شدند و پس از شناسایی نوجوان از وی خواستند تا دست‌های خود را بالا ببرد که در همین حال، رایس با بیرون آوردن اسلحه‌ای که بعدا مشخص شد اسباب بازی بوده است، باعثشد تا ماموران پلیس دو بار به وی شلیک کنند.

افسر پزشک قانونی با اعلام این‌که یکی از گلوله‌ها به شکم وی اصابت کرده، اعلام کرد که رایس بر اثر جراحت وارده و خون‌ریزی جان خود را از دست داده است.

گزارش اولیه پلیس حاکی از آن است که یکی از افسران پلیس سال نخست ماموریت خود را می‌گذرانده است و اکنون هر دو افسر پلیس در حالت تعلیق از ماموریت به‌ سر می‌برند.

مقام‌های پلیس اعلام کردند که فیلم دوربین‌های مدار بسته در منطقه را برای انجام تحقیق مورد استفاده قرار می‌دهند.

در نوار ضبط شده تماس به مرکز پلیس، شخص تماس گیرنده احتمال می‌دهد که اسلحه قلابی باشد.

«جان کرافورد» مرد سیاه‌پوست دیگری است که در ماه آگوست گذشته در ایالت اوهایو حین سرقت مسلحانه از مغازه‌ای دستور تسلیم پلیس را نادیده گرفت و بر اثر شلیک گلوله پلیس کشته شد، اما پس از آغاز تحقیق و انجام گزارش مشخص شد که اسلحه وی قلابی بوده است.

«آلیسیا ریس» عضو قضایی ایالتی گفت که باید دستوری مبنی بر مشخص کردن اسلحه قلابی و اسباب‌بازی با رنگ بسیار روشن و فلورسنت صادر شود.

«مایکل براون» جوان سیاه‌پوست و غیرمسلح دیگری بود که در ماه آگوست گذشته در اثر شلیک گلوله پلیس ایالت «میسوری» آمریکا به قتل رسید، اما هنوز حکمی برای افسر پلیس متهم به قتل و اقدام نژادپرستانه صادر نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز